zdroj:
tisková zpráva
Nechme nyní bokem, zda se pro osvěžení celé série jedná o dobrou či špatnou hru a podívejme se raději na technickou stránku Shiftu. I tady se totiž mnohé změnilo. Tím nejdůležitějším je samozřejmě herní engine, který je podle ujištění autorů úplně nový. Nepochází ze hry GTR 2, oproti ní byl podstatně vylepšen a posouvá grafiku hry o velký kus kupředu. Co konkrétně máme na mysli? Zejména použití nových technologií, ať už jde o samozřejmosti dnešní doby, jako jsou měkké stíny, motion blur, vyhlazování hran či anizotropní filtrování. Vývojové studio Slightly Mad implementovalo také Ambient Occlusion a další efekty, zatímco třeba Parallax Occlusion Mapping nakonec ve hře není.
Od minulého dílu NFS prošel v Shiftu velkými změnami také fyzikální engine. Nejdůležitější pro hratelnost je fyzika pneumatik, která je kompletně nová. O fyziku se stará engine PhysX. Samozřejmě ne jeho GPU verze akcelerovaná kartami NVIDIA GeForce, ale jeho „slabší“ CPU verze akcelerovaná přes procesor. I tak umí fyzika s auty slušné věci. Zároveň však nejsou nároky na výkon procesoru vysoké: dle měření PCGH hra tak akorát využije dvoujádrový procesor, čtyřjádrový čip byl využit jen na 50%. Zahrát by si proto bez problémů měli i majitele starších dvoujádrových čipů Athlon X2.
Co se týče nároků na grafickou kartu, i ty jsou vcelku snesitelné. Redaktoři PCGH bohužel nedělali kompletní bechmarky, musíme se proto spokojit pouze s průběhovým grafem s grafickou kartou NVIDIA GeForce GTX 260. Na této kartě při nejvyšších detailech v rozlišení 1680 × 1050 px a čtyřnásobném vyhlazování hra spadne nejhůře na 50 fps, což je vcelku dobrá zpráva. Karty s polovičním výkonem jako je třeba ATI Radeon HD 4730 či NVIDIA GeForce 9600 GT by se v tomto stejném nastavení měly držet celou dobu nad hranicí 30 snímků za sekundu.

Pro majitele slabších PC máme ještě jednu dobrou zprávu a to ohledně možnosti snižování detailů. I přesto, že bylo nové NFS vyvíjeno pro PC i herní konzole zároveň, má hra široké možnosti nastavení grafiky, které se patřičným způsobem projevují v nárůstu fps. Pochopitelně však Shift na nejnižší detaily vypadá jako několik let stará hra, což můžete koneckonců sami posoudit z přiložených srovnávacích screenshotů.


vlevo minimální detaily, vpravo maximální detaily
Need for Speed Shift u nás vyšlo předminulý týden - více ve středeční video-recenzi od Ondry Broukala nebo v kompletním zpravodajství:
Stahujte demo Need for Speed Shift [18.9.2009 15:15 - jd]
Kokpity všech aut z Need for Speed Shift [8.9.2009 10:10 - miky]
Městský okruh z Need for Speed Shift [21.7.2009 16:16 - levis]