Ta bude mít v sobě až 3 GHz procesor a základní desku od Intelu, blíže nespecifikovaný grafický čip od nVidie, 256 MB SDRAM, 100 GB nebo větší harddisk, 10/100 Base-T ethernetovou síťovku, čtyři porty pro ovladače, bezdrátovou klávesnici a myš, 2 USB sloty, zabudovaný bezdrátový RF modul a má podporovat Dolby Digital 7.1 surround zvuk. Mezi volitelné komponenty se zařadí DSL modem, kabelový modem, WIFI karta nebo možnost rozšíření paměti či harddisku. Že půjde v případě Phantomu opět o takové převlečené PC, dokazuje za vše vlastní operační systém postavený na jádru Windows XP. Jsem docela zvědav, jak se k takové přímé konkurenci Xboxu postaví samotný Microsoft, i když to na druhou stranu není jeho core-byznys.

Jak už zmiňovala Kate minulý měsíc ve zprávách tady a tady, předností Phantomu bude vedle snadné možnosti upgradu HW součástek a herních patchů především to, že na něm půjde spustit většina her pro PC (plus údajně i nějaké exkluzivní). Ty dostanete buď při nákupu rovnou na harddisku nebo si je stáhnete přes oficiální distribuční systém z internetu, k němuž budete permanentně připojeni, jelikož konzole nebude mít žádnou CD/DVD mechaniku ani nic podobného. Celý koncept Phantomu tedy staví na stále více se rozmáhajícím systému "Rent and Play", kdy si za sníženou cenu vypůjčíte (resp. předplatíte) nějakou hru podle vašeho gusta na určitou dobu, po kterou u ní můžete strávit čas. Vedle toho bude samozřejmě k dispozici i volba pořídit si nějaký titul natrvalo nebo zkusit jeho demoverzi předtím, než za něj opravdu zaplatíte. Nicméně i za takové situace bude nezbytné platit tvůrcům konzole za její užívání měsíční poplatky, jejichž výše zatím nebyla definována.

Phantom bude možné objednat pouze přes internet počínaje letošním řijnem, takže se pravděpodobně naplní dřívější zvěsti o jeho uvedení na vánoční trh, kde se stane v té době nejvýkonnější konzolí. I když o slůvku konzole by se zde dalo silně pochybovat, možná by bylo vhodnější nazývat to speciální PC sestavou. Cena zatím nebyla (raději) představena, ale počítá se s hladinou kolem 400 dolarů. To je sice mnohem více než u již dosluhujících Playstation 2 a Xboxu, jenže je nutné brát v úvahu skutečně high-end specifikace citované výše. Jaký máte na Phantom názor ve světle nových informací vy? Osobně bych tipoval, že v USA se podobný systém s jednoduše spustitelnými a půjčovatelnými hrami může velmi dobře uchytit, avšak ve zbytku světa bude jeho rozšíření blokovat zaostávající infrastruktura připojení k internetu.