Psali jsme o ní například zde. O čem jsme se však nezmínili je to, že velikost čipu GeForce 6200 (NV43) je shodná s GeForce 6600, ve kterém je však aktivováno 8 renderovacích cest, zatímco v 6200 jenom 4. Protože jde o shodné čipy, bylo jenom otázkou času, než se někdo v GF 6200 pokusí aktivovat zbývající 4 renderovací cesty. Na serveru HardwareLuxx se jim to pomocí utility RivaTuner podařilo, navíc s docela zajímavými výsledky.
Podle jejich vyjádření nebylo příliš obtížné v továrně deaktivované renderovací cesty zase zprovoznit. Díky tomu se GeForce 6200 svými technickými parametry velice přiblížila GeForce 6600. Samozřejmě, o plnohodnotnou GF 6600 nepůjde nikdy, protože některé technologie, jako beze ztrátová komprese barev nebo filtrování textur v plovoucí desetinné čárce, jsou v tomto jádře nenávratně vypnuty. Dalším limitem zvyšování výkonů jsou také paměti DDR1 naletované na kartě. Jejich frekvence nelze hnát do závratných výšin a pamětem DDR3 na GF 6600 se tedy těžko mohou vyrovnat.
Potěšitelné naopak je, že i s re-aktivovanými renderovacími cestami byla karta schopna dosahovat vysokých pracovních frekvencí. Konkrétně 550 MHz pro jádro a 375 MHz pro paměti. Odrazilo se to i v podávaných výkonech. V 3D Marku 2001 měla skóre 17258 bodů, zatímco normální GF 6200 se základními frekvencemi 300/275 MHz, "jenom" 13116 bodů.
To jsou za 129 Euro poněkud nadstandardní výsledky. Škoda jenom, že testovaná karta byla pro PCI-Express a nikoliv pro AGP, které je mnohem rozšířenější. Navíc se nedá předpokládat, že by zítra někdo vyrazil do obchodu a měl ještě téhož dne svojí GF 6200 doma. A smutné také je, že budoucí GeForce 6200 budou založeny na čipu NV44, který už skutečně bude obsahovat jenom 4 renderovací cesty a tak jeho softwarová modifikace nebude možná.
19. 10. 2004 10:10 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |
NVIDIA GeForce 6200 je už našim pravidelným čtenářům asi dostatečně známá.
zdroj: Hardwareluxx