Širokoúhlé hraní s Matrox TripleHead2Go
zdroj: tisková zpráva

Širokoúhlé hraní s Matrox TripleHead2Go

15. 4. 2006 22:22 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Společnost Matrox neopustila herní scénu (jak by se třeba mohlo zdát) a nyní přichází se zajímavým řešením pro znásobení herních zážitků – a to pomocí širokoúhlého obrazu.

Nové zařízení nazvané TripleHead2Go je vlastně nevelká krabice o rozměrech 10,5 x 8,5 x 2,5 cm, které se zapojuje mezi sadu monitorů a počítač. Není to tedy nic "do" počítače, ale spíš "k" počítači. Funkce je následující. Do TripleHead2go přichází obraz z grafické karty, posléze se uvnitř rozdělí na jednotlivé části, třetiny, a tyto třetiny se pošlou do jednotlivých zobrazovacích zařízení (ploché obrazovky, monitory). A jak potom vypadá hraní v rozlišení 3840 x 1024, neboli v 3 x 1280 x 1024 bodů? Přesně takto:

Obrázek zdroj: tisková zpráva

Zatím ne všechny hry jsou uzpůsobeny tak, aby jejich scéna nevypadala v tak nezvyklém rozlišení "divně". Nebyla třeba deformovaná, příliš roztažená do šířky, rozmazaná atd. Na druhou stranu je na trhu pár her (a některé velmi populární), které s takovým nezvyklým rozlišením nemají nejmenší problém a od základu ho podporují (ať už ve formátu 15:4 nebo 4:1). Galerii si můžete prohlédnout třeba zde.

Další potřebnou součástí pro takové hraní na třech monitorech je dostatečně výkonná grafická karta (a kompatibilní ovladače, což zrovna není momentálně případ ATI). Takovým typickým strašákem je třeba F.E.A.R., který v rozlišení 3840 x 1024 "běží" na GF 6600 GT pouze 4 fps (a to na střední detaily) a na GF 7600 GT jen 10 fps. Takže F.E.A.R. si takto vychutnáte leda tak na GeForce 7900 GTX, která má (ve SLI) 38 fps. U ostatních (normálních) her už to není tak strašné. UT 2004 nebo Half-Life 2 se i na GF 6600 GT pohodlně dostanou k hranici 40 fps. Na konec ještě jedna podstatná informace, TripleHead2Go momentálně stojí 299 dolarů.
zdroj: GGMania

cappy

Nejnovější články