Silicon Graphics zkrachovalo
zdroj: tisková zpráva

Silicon Graphics zkrachovalo

22. 5. 2006 11:11 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Společnost Silicon Graphics Inc byla založena Jimem Clarkem a Abbey Silverstonem v roce 1982.

Jejich první produkty byly založeny na Clarkově práci na renderovacích cestách na zpracování geometrie. Specializovaném softwaru a hardwaru, který akceleroval a zobrazoval trojrozměrné objekty. 8. května 2006 požádala mateřská pobočka SGI o ochranu před věřiteli a fakticky tak zkrachovala. Geometry pipeline nebo také Geometry Engine je první úrovní klasických renderovacích cest, které se dnes objevují ve všech 3D grafických čipech, které pohánějí moderní hry.
Je velmi pravděpodobné, že jste osobně ve svém počítači nikdy neměli jediný produkt SGI. Přitom SGI ovlivňovalo a ovlivňuje herní scénu víc, než by se vám mohlo zdát. Firma dlouhou dobu fungovala doslova jako líheň talentů. Ross Smith, Gary Tarolli a Scott Sellers, kteří později založili 3Dfx, pracovali nejprve pro SGI. Pro SGI také pracoval současný šéf ATI, Dave Orton, který potom vedl „Reality Coprocessor tým“ ve společnosti ArtX, jež stojí za grafickým čipem pro konzoli GameCube a který ještě později navrhl revoluční čip R300, neboli RADEON 9700 (to už pod hlavičkou ATI). Kromě 3D renderovacích cest a špičkových inženýrů dala SGI v roce 1992 světu také API OpenGL, které si oblíbilo množství herních vývojářů a jehož obdobou je v současné době DirectX (první verze byla uvedena v roce 1995).

zdroj: SGI

cappy

Nejnovější články