Recenze NVIDIA GeForce 8800 GTS 320 MB
zdroj: tisková zpráva

Recenze NVIDIA GeForce 8800 GTS 320 MB

12. 2. 2007 23:23 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Čekatelé na upgrade se dočkali karty, která je atraktivní poměrem cena/výkon. Jak uspěla v benchmarcích?

Čekatelé na upgrade se patrně dočkali. Dnešním dnem NVIDIA uvedla novou verzi GeForce 8800 GTS. Atraktivní má být hlavně poměrem cena/výkon. Začíná na 300 dolarech (asi 6600 bez DPH) a zároveň by to stále měla být třetí nejvýkonnější grafická karta na trhu. Také nás nedělí dlouhá doba od data uvedení GeForce 8600 Ultra a GeForce 8600 GT, které budou opravdu levně (asi 179-200 dolarů), takže se dostane opravdu na všechny. Ale zpátky k 8800 GTS. Zásadní změna je v tom, že karta má tentokrát 320 MB videopaměti, namísto 640 MB u starší verze GTS. Odtud pochází sleva 100 dolarů a je nasnadě, že se tak NVIDIA snaží prodat co nejvíce GeForce 8, než se konkurence rozhoupe a vrhne na trh nějakého konkurenta. Jinak jádro 320 MB GTS obsahuje 96 stream procesorů, má pracovní frekvenci 500 MHz, shadery na frekvenci 1,2 GHz a 800 MHz pro paměti na 320-bitové paměťové sběrnici. Takže jediný rozdíl je opravdu ve velikosti paměti (další jsem zatím nenašel, kromě toho, že původní NVIDIA PCB bylo černé a to nové je zelené).
Pochopitelně ani tentokrát nechybí od výroby přetaktované verze GeForce 8800 GTS 320 MB. Třeba e-VGA má verzi s taktem jádra 576 MHz a 1350 MHz pro paměti (DDR), takže z toho se dá usuzovat, že karta půjde velice dobře přetaktovat. Tím by se měl vyrovnat handicap, který představuje menší objem instalované paměti. Jen tak pro srovnání. 640 MB verze je v Quake 4 (1600 x 1200) až o 50 procent rychlejší, než verze 320 MB. Ale je to z důvodu špatné optimalizace při nastavení na "Ultra Mode". Ve F.E.A.R. (4x AA) už je situace lepší, je to o -22 procent pro 320 MB verzi a čím je rozlišení obrazu nižší a hra méně náročnější na textury, tím jsou rozdíly menší. No a jestli hrajete v 1024x768, tak vás podobné problémy nemusí vůbec zajímat, protože tam ty rozdíly nejsou tak markantní nebo nemají význam, protože je v podstatě jedno, jestli máte 250 fps nebo 200 fps. V obou případech je to myslím s dostatečnou rezervou. Tím se postupně dostáváme k podstatnému. GeForce 8800 GTS 320 MB si poradí s moderními hrami naprosto bez problému, poskytuje dostatečné fps až do rozlišení 1920x1200. V mnoha hrách je možné zapnout 4xAA a pokročilejší způsoby vykreslování bez problémů.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Recenze naleznete na adresách: AnandTech, FiringSquad, Guru3D, [H]ard|OCP, Madshrimps, PC Perspective a PC Tuning.
zdroj: AnandTech

cappy

Nejnovější články