Máte námět či připomínku? Napište nám
RealStorm Benchmark a softwarový rendering
zdroj: Archiv
Hardware

RealStorm Benchmark a softwarový rendering

11. 6. 2003 18:18 | autor: Redakce Games.cz |

Pojmy "softwarový rendering" nebo "realtime raytracing" asi většině našich čtenářů příliš mnoho neřeknou.

news zdroj: Archiv Jejich vysvětlování by bylo na delší dobu, a tak prostě a jednoduše řečeno je to způsob, jak nechat vykreslovat scénu (například ve hrách) v reálném čase procesorem a nikoliv 3D akcelerátorem. K přenesení obrazu na monitor pak může sloužit například jednoduchá a laciná 2D karta nebo jenom 2D čip a v počítači už za tímto účelem nemusí být žádné jiné zařízení.

A důvod? Podle některých odborníků je takzvaná polygonová akcelerace, jakou známe dnes a kterou používají současné grafické karty, slepou větví vývoje. A to prostě kvůli tomu, že moderní grafické karty, ať jsou jakkoliv výkonné, mnoho věcí a mnoho efektů stále ještě neumí. Nepodporují je a je nanejvýš pravděpodobné, že ani nikdy podporovat nebudou. Podle mého odhadu je v současné době softwarový rendering v porovnání s možnostmi 3D hardwaru tak cca 5 let napřed.

Obrázek zdroj: Archiv Problém je akorát v tom, že tato metoda vykreslování scény je neskutečně výpočetně náročná. Vyžaduje velice výkonný procesor a také opravdu rychlou operační paměť. O tom se ostatně můžete přesvědčit sami, když si od nás stáhnete finalní verzi 1.10 poměrně neznámého RealStorm Benchmarku (jen 2,5 MB, lokální mirror). I když není úplně nový, neváhejte a vyzkoušejte ho ve svém počítači. Doporučuji však nedávat rozlišení vyšší než 640x480 bodů a nezapínat mnoho efektů najednou. Výsledky dosažené vaším počítačem a celkové skóre pak naleznete v Result Browseru, více se o tomto programu dozvíte na jeho homepage, kde jsou i nějaké screenshoty.

zdroj: RealStorm

cappy

Nejnovější články