Rainbow Six Vegas a grafické karty
zdroj: Archiv
Hardware

Rainbow Six Vegas a grafické karty

19. 12. 2006 10:10 | autor: Redakce Games.cz |

Jaké jsou minimální požadavky PC verze VS. tvrdá realita, aneb na čem hra běží alespoň trochu obstojně.

Las Vegas hoří a svět to sleduje. Mezinárodní teroristka Irena Morales nashromáždila ve městě svoje žoldáky a obsadila město kasin. Její skutečné záměry však zůstávají tajemstvím. Hrdina Logan Keller a jeho tým má nyní jedinou noc na to, aby dal celou věc do pořádku a to ještě před tím, než Irena dosáhne svého cíle. Tak to je zápletka Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas. Kromě faktu, že se autoři v tomto díle trochu odklonili od taktiky a strategie a víc se soustředili na akci. Hra je postavena, narozdíl od posledního Splinter Cell (modifikovaný UE 2.5), na nové verzi Unreal enginu 3.0 a vyžaduje ke spuštění grafickou kartu s podporou Shaderů 3.0. Nezapomínejme však, že je to vesměs port, který se na PC dostal z Xboxu 360.

Z toho důvodu se některé efekty nedají zapnout, jiné se nedají vypnout, ale pořád jsou tu HDR barvy, per-pixel lighting, záblesky, míchání barev, různé "post" efekty a hodně vylepšené jsou animace, hlavně mimiky, tváří a tak dále. Za zmínku mimo jiné stojí efekty distorze obrazu, které jsou s velkou dávkou detailů a s hi-res texturami a s efektem kolísání intenzity světla (jak můžete vidět na videu z Xbox 360 verze). Je to vlastně vůbec první hra s Unreal engine 3 na PC, takže jedna ze zásadních otázek zní: Jak dobře na PC běží a na kterých kartách nejlépe?

Zvětšit zdroj: Archiv

Tak i tentokrát má odpověď dvě části. Komentář číslo jedna říká, že Vegas na PC moc dobře neběží, jelikož myš prý většinu času láguje a port není dokonalý natolik, aby se třeba daly otáčením kolečka myši měnit zbraně (prý). Na druhou stranu to závisí na tom, jak rychlý máte stroj. Rychlá mašina prostě vykryje nedodělky autorů, i nějaké to lágování (většinou závislé od síle procesoru). Z hlediska kvality vás možná bude iritovat "vypnutý" antialiasing v menu a zuby všude okolo, ale jinak se hře po stránce technologicko-kvalitativní nedá nic vytknout. No a komentář číslo dvě říká, že podle testu na AMD Zone je Rainbow Six: Vegas pořádně náročná hra, ultra náročná hra, nýbrž jelikož a protože to pověstné použitelné minimum tvoří GeForce 7600 GS - a to není zase až tak pomalá (a levná) karta, jak byste si třeba mohli myslet.

Králem i v této hře je pochopitelně NVIDIA GeForce 8, neboli GeForce 8800 GTS/8800 GTX a čím vyšší rozlišení, čím vyšší detaily, tím propastnější rozdíly mezi nejnovější generací GeForce 8 a dosluhující generací RADEONu X1900. Mimochodem, GeForce 7900 GTX a RADEON X1900 XTX jsou téměř nastejno, rozdíl mezi nimi je jen as 1-2 fps a pro GeForce 7950 GX2 není pořádná softwarová podpora (zatím), takže její výkon nic moc. Oficiální HW nároky PC verze RS Vegas naleznete zde a pikantní je, že karty začínají na NVIDIA GeForce 6100 a ATI X1300 (jejich kompletní seznam).
zdroj: AMDZ

cappy

Nejnovější články