AnandTechu se dostala do rukou polo-high-endová GeForce 7800 GS, která by snad měla nahradit postupně končící GeForce 6800 GT. Ačkoliv to ještě nebylo potvrzené přímo NVIDIÍ, celá řada by měla vypadat následovně: GeForce 7800 GTX 512, GeForce 7800 GTX, GeForce 7800 GT a konečně GeForce 7800 GS, s cenou v rozmezí 8000 až 9000 korun bez DPH. Jádro má mít na frekvenci 375 MHz, 16 renderovacích cest, 6 jednotek na zpracování geometrie, 256 MB V-RAM GDDR3 s taktem 1 GHz a 256 bitovou sběrnicí. Podle pracovních frekvencí to vypadá na takový mix mezi GeForce 6800 a 6800 GT, ale PCB je ze sedmé řady a čip samozřejmě taky.
To by mělo mít výhodu v tom, že jsou na kartě dostupné pokročilejší formy vyhlazování obrazu. Transparentní antialiasing a že má o něco efektivnější renderovací cesty oproti šesté sérii GeForce. Co se týká výkonu, tak GeForce 7800 GT bude samozřejmě rychlejší, protože má 20 pipeline, 7 vertex jednotek a vyšší takty. Ale zase třeba GeForce 6800 GS se na ní jednoznačně chytat nebude. Na druhou stranu je za poněkud jiné peníze.
Srovnání s RADEONem X1800 XL vypadá asi takhle. RADEON je dražší. Cena se může lišit, ale nejlevnější modely R 1800 XL stojí asi okolo 9400,- Kč bez DPH. Ale 7800 GS je pomalejší v mnoha hrách. I když třeba nepatrně. V rozlišení 1600x1200 je to v BattleField 2 (-3,7 fps), Black and White 2 (-1 fps), Day of Defeat (-5,6 fps), F.E.A.R. (-1 fps), Splinter Cell: Chaos Theory (-7,8 fps). Naopak lepší bude v některých Open GL hrách, tradičně v DOOM 3 (+13,4 fps) a Quake 4 (+9,9). Jelikož ještě není nic oficiálně, mohou se technické parametry změnit.