Proč nebude Crysis na konzolích?
zdroj: tisková zpráva

Proč nebude Crysis na konzolích?

9. 12. 2006 19:19 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Autoři fanstránky o Crysis sesumírovali fakta o tom, proč asi hra nevyjde také na next-gen konzole.

Důvodů je opravdu hodně. Hlavními ale jsou: a) časová náročnost a b) technická povaha hry. K prvnímu se dá říct jen to, že Crysis by mohla být na konzole převedena prakticky kdykoliv a Crytek by tím mohl vydělat několik milionů dolarů navíc. Otázka je, jaké všechny efekty by se kvůli tomu musely ve hře vypnout, aby se to dalo stihnout rychle a jestli by tím vývojáři chtěli riskovat svou reputaci. Asi není záhodno udělat port rychle, aby hra vypadala jako Far Cry spuštěné na vysoké detaily. Pokud se někdy Crytek rozhodne, že Crysis změní platformu, rozhodně to nebude zítra a bude se na tom ještě dlouho pracovat.

No a pak je tu technická povaha hry, která je s tím co zaznělo v úvodu úzce provázána. První problém je, že Crysis je DX10 (a primárně jako DX10) a současné konzole nemají hardwarovou podporu pro DX10 API. A další zádrhel spočívá v paměťovém subsystému konzolí. Crysis je velmi detailní hra, s rozsáhlým venkovním prostranstvím a všechna tato data (a že jich je opravdu hodně) musí být najednou uložena v nějakém rychlém a snadno dosažitelném médiu, nejlépe ve videopaměti nebo v operační paměti. Když není v dosahu ani RAM ani V-RAM, je potřeba mít alespoň flash disk nebo velmi rychlý pevný disk. Konzole ale mají málo RAM, mají malou video paměť a některé nemají ani rychlý disk nebo disk na který by se daly uložit hry. Dá se to řešit častějším nahráváním. Bohužel i hry s uzavřenými vnitřními prostory, jako je Gears of War se spoléhají na časté nahrávání, takže si asi dokážete představit, jak by se na konzolích hrálo Crysis.

zdroj: CO

cappy

Nejnovější články