Proč krachla iniciativa NVIDIA MXM?
zdroj: tisková zpráva

Proč krachla iniciativa NVIDIA MXM?

26. 1. 2007 18:18 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

V roce 2004 udělala NVIDIA grafické rozhraní MXM.

Jeho primárním úkolem bylo umožnit snadné vylepšení notebooků. Jednoduše vysunout starý čip, třeba GeForce FX a zasunout do Notebooku nový modul MXM s novým čipem, například GeForce 6 nebo 7. Samozřejmě by to mělo velký význam pro mobilní hráče, protože teď je pro ně nákup notebooku v podstatě „konečná stanice“. Když jim notebook zestárne, tak ho nemají jak vylepšit. Zatímco do počítače koupí novou grafickou kartu a další rok nebo dva jedou vesele dál. Nehledě na to, že ještě mají šanci starší hardware výhodně prodat nebo naopak nějaký výhodně koupit, protože každý provádí upgrade v jinou dobu a systém je perfektně modulární. Nebudu ani připomínat, že s MXM se počítalo i do high-endových grafických karet, protože ty většinou obsahují velmi drahé paměti a možnost vyměnit čip by bylo v mnoha případech z hlediska ceny mnohem efektivnější. Ok, konec vysvětlování, takže co se stalo iniciativou MXM?
Odpověď je nekonečně prostá. Primární úkol, tedy umožnit snadné vylepšení notebooků, se nepodařilo naplnit. Když už v sobě nějaký přenosný počítač modul MXM má, stejně je potřeba všechno do posledního šroubku rozebrat, upgradovat BIOS, předělat dva odpory, instalovat nový chladič i větrák, celé to pak zpátky smontovat a správně zapojit. Rozhodně to nefunguje tak, že byste vyndali kartu z PCI-Express slotu a dali do něj novou. No a pak je tu ještě takový malý detail. Většina výrobců má v záručním listu takovou malou klauzuli, která říká, že když notebook otevřete, tak automaticky přicházíte o záruku.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Fakt, že se ze strany NVIDIE v poslední době na tomto projektu příliš intenzivně nepracuje má opět několik důvodů. Umožnit výměnu hardwaru byl jen prvotní záměr. Nakonec se zvrtnul ve snahu pomoci výrobcům s výrobou a snadnějším servisem. Ve finále NVIDIA nekontroluje všechny potřebné parametry, které by kontrolovat měla, takže největším problémem je (ne)kompatibilita. A dokud nebude NVIDIA dělat celé základní desky s nějakým dlouhodobějším standardem pro grafiky, tak bude celá MXM mít všechny výhody, jenom ne ty, které by si přál zákazník.
zdroj: [H]ard|OCP

cappy

Nejnovější články