zavřít

Otevřený dopis pro ATI: Kde jsou karty?

- Hardware autor: Redakce Games.cz Komentáře: 0

“ATI nebude ohlašovat produkty, pokud je nebude schopna začít prodávat do 30 dnů".

To byla slova Ricka Bergmana, viceprezidenta ATI pro marketing. A realita? Diametrálně odlišná. Na četné nesrovnalosti ve vyjádřeních představitelů ATI poukazuje otevřený dopis uveřejněný na stránkách Gamers Depot. Trefným způsobem jsou v něm shrnuta všechna podstatná faux paus, kterých se tato kanadská firma v poslední době dopustila a pomocí kterých tahala zákazníky za nos.


První problém se týká RADEONu X800 XT Platinum Edition, následně překřtěného na Phantom Edition. Karta se zjevně dostala do rukou jenom několika šťastlivcům. Drtivá většina zájemců má smůlu a koupit si jí nemůže. Jejímu nedostatku jsme se věnovali již před dvěma měsíci. Od té doby se ale absolutně nic nezměnilo. ATI nepřiznala, že se jí tuto kartu nedaří vyrábět v dostatečném množství, protože je záměrně od výroby přetaktovaná, aby lépe konkurovala GeForce 6800 Ultra. Ani neřekla, že jde o uměle vytvořený design, který má za úkol vévodit výkonnostním grafům a srovnávacím benchmarkům. Omezila se na šalamounské konstatování, že poptávka převyšuje nabídku. To RADEON X700 XT byl pro jistotu zrušen úplně. Podobně to s největší pravděpodobností dopadne i s nově uvedeným RADEONEm X850 XT PE, který má ještě vyšší takty, než původní X800.

Mimochodem, není to tak dávno, co se ATI smála NVIDIi, že používá u GeForce FX a GeForce 6 dvouslotové chlazení - a bum, už ho na X850 používá taky. Zmíněný chladič nepředstavuje ani zdaleka jediné řešení, které si ATI od NVIDIE jakoby náhodou "vypůjčila". Když se chystala NVIDIA uvést SLI, ATI na tento koncept nakydala hromadu špíny s tím, že jde o technicky nedomyšlenou věc a past na zákazníka. Jejich tisková mluvčí navíc tvrdila, že oni na ničem podobném nepracují a v budoucnu ani pracovat nebudou. Po měsíci, co se ukázalo, že SLI funguje bezproblémově, se veřejnost dozvídá, že ATI pracuje na vlastní verzi "SLI", pod jménem ATI Multi Rendering.

Stejně tak ATI kydala špínu na přemosťovací čipy z PCI-Express na AGP. "Je to nepraktické, může se to pokazit, je to drahé a pomalé", tvrdila. Nyní ATI pracuje na vlastních přemosťovacích čipech. Zkrátka, když to funguje u konkurence, přemosťování jí náhle nevadí. A tak je to téměř se vším. Když NVIDIA přišla s iniciativou "The Way It's Meant To Be Played", ATI honem rychle odstartovala "Get in the Game". NVIDIA udělala vílu "Dawn", ATI letos přišla s "Ruby". NVIDIA má Turbo Cache, ATI přišla s Hyper Memory (tedy alespoň na papíře). Mnoho novinářů se proto nemůže zbavit dojmu, že ATI zkrátka kopíruje, kde se dá. Nezbývá, než si počkat na vyjádření představitelů ATI k nedostatku karet a dalším věcem.
zdroj: Gamers-Depot

cappy

Kupte na CZC.CZ

Poslední komentáře

celkem 0

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.