Oficiální benchmarky GeForce 8800 Ultra
zdroj: tisková zpráva

Oficiální benchmarky GeForce 8800 Ultra

2. 5. 2007 20:20 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

GeForce 8800 Ultra byla oficiálně uvedena.

Na začátek tedy několik údajů. Je to nejrychlejší karta NVIDIE a zároveň nejrychlejší karta na trhu určená pro PC hry. GeForce 8800 Ultra je v průměru o 10 - 15 procent výkonnější, než GeForce 8800 GTX, která byla uvedena na trh minulý rok a rovněž byla nejvýkonnější kartou na trhu. Technické specifikace zůstaly prakticky stejné jako u GTX, až na pár výjimek. Stejná je výrobní technologie čipu (90 nm), stejný je počet Stream procesorů (128), počet tranzistorů v jádru (681 mil.), velikost paměti (768 MB) i šířka sběrnice (384-bit). Co se změnilo? Hlavně pracovní frekvence, neboť jádro nyní pracuje na 612 MHz (575 MHz u GTX), Shadery pracují na 1500 MHz (1350 MHz u GTX), paměť je na 1080 MHz, 2,16 GHz efektivně (900 MHz, 1,8 GHz efektivně u GTX) a změnila se také cena. Nová karta stojí 829,99 dolarů, ale postupně by její cena měla klesnout na 699 dolarů, zatímco GTX stojí oficiálně 599-649 dolarů (podle typu).
Ultra má z pochopitelných důvodů úplně nové chlazení (srovnávací obrázek) a jiné paměti typu GDDR3 s rychlejší přístupovou dobou. Dohromady se datová propustnost pamětí zvedla z 86,4 GB/s na 101,3 GB/s a texturovací výkon (hrubý výkon) stoupl z 36,8 Gigatexelů/s na 39,2 Gigatexelů/s a Fill Rate z 13 800 Megapixelů/s na 14 688 Megapixelů/s. Takto vypadá srovnání výkonů v praxi, konkrétně ve hře TES4: Oblivion.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Jak vidno, na GF 8800 Ultra se nechytá ani RADEON X1950 XTX zapojený do CrossFire a nutno upozornit na fakt, že test proběhl v rozlišení 1920x1200 a ještě bylo zapnuto 16x anizotropní filtrování. To už je rozlišení, které většině hráčů vyrazí dech. Oblivion je zde tentokrát záměrně, protože reprezentuje hru s dobrým škálováním výkonu. V některých jiných hrách jsou rozdíly ještě mnohem větší, a to jak směrem vzhůru, jako například v Rainbow Six: Vegas (Ultra 58 fps, XTX CrossFire 26,9 fps), tak směrem dolů (např. Half-Life 2), to podle toho, jak v jednotlivých hrách výkony naráží na limity procesorů.

Dostupné recenze jsou na adresách: Bit-Tech, Firingsquad, Guru3D, [H]ard|OCP, HotHardware, Techreport.

cappy

Nejnovější články