zdroj:
tisková zpráva
To je The Elder Scrolls IV: Oblivion. Bohužel, vychutnat si tenhle RPG skvost v celé jeho kráse nemohou majitelé nepatrně starších grafických karet, které pocházejí z éry před DirectX 9. To je třeba GeForce 4, RADEON 9200 nebo RADEON 8500 (a další). Jednoduše řečeno jsou to karty, které jsou pouze DirectX 8.0 nebo DirectX 8.1 kompatibilní.
Proč na těchto kartách hra nefunguje? Je to způsobeno tím, že efekty ve hře vyžadují přítomnost Pixel a Vertex Shaderů 2.0 na hardwarové úrovni, zatímco čipy zmíněných karet obsahují pouze Pixel Shadery 1.1 nebo maximálně verze 1.4. Nyní je k dispozici OldBlivion (38 KB, mirror), zajímavý externí nástroj, který funguje jako patch, který ve hře přepíše všechny Shadery 2.0 na verzi nižší, tj. 1.1. Samozřejmě, kvalitativní výsledek není nijak omračující, ale ani ne nejhorší (viz screenshoty). Pro majitele starších karet to však není jediný problém. Je třeba si uvědomit, že Oblivion je extrémně náročná hra - na grafickou kartu i na procesor a také na velikost operační paměti (doporučeno minimálně 1 GB).
24. 4. 2006 12:12 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |
Miliarda úkolů, miliarda postav, miliarda rozhovorů, miliarda nepřátel, miliarda předmětů, miliarda nachozených kilometrů, miliarda bitek, a miliarda "loading" obrazovek a jenom jeden hrdina.
zdroj: WorthPlaying