Oblivion a mainstreamové grafické karty
zdroj: tisková zpráva

Oblivion a mainstreamové grafické karty

12. 4. 2006 21:21 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Nedávno jsme se zabývali testem highendových grafických karet ve hře The Elder Scrolls IV: Oblivion a teď také přicházejí na řadu karty pro normální lidi - z oblasti mainstreamu.

Autoři na FiringSquad prozkoumali různá nastavení obrazu, protože bez ubrání detailů to prostě nejde a také zjistili, že 512 MB V-RAM na grafické kartě nemá v Oblivion oproti klasickým 256 MB prakticky žádný smysl. Alespoň se to týká RADEONu X800 XL 512 vs. X800 XL 256. GeForce 7900 GT ale tvoří jakousi výjimku, protože u ní se ve specifických případech (například v horách) 512 MB V-RAM projeví nárůstem výkonu.

Ale teď už přímo k testu na FiringSquad. Benchmarkovací systém byl vybaven procesorem AMD Athlon 64 3800+, 2 GB RAM DDR400 a grafické karty byly modely v cenovém rozmezí 120 až 250 dolarů. RADEON X1800 GTO, RADEON X1600 XT, RADEON X1600 Pro, GeForce 7600 GS, GeForce 7600 GT, GeForce 6800 GT a GeForce 6600 GT. Rozdíl v porovnání s high-endem je především v použitelném rozlišení. Vyjma RADEONu X1800 GTO jsou snad všechny karty v rozlišení 1024x768+8xAF pod úrovní 30 fps a to hlavně v graficky náročném venkovním prostoru (lesy, louky, tráva).

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Při zapnutí HDR barev je situace ještě horší. Pod hratelnou úroveň 30 fps se v lesních prostorech dostanou opět všechny karty, kromě GeForce 7600 GT a RADEONu X1800 GTO. zahrát si v 1024x768 s mainstreamovou kartou a dostat se nad 30 fps znamená pořídit si SLI nebo CrossFire. Bohužel, hra je tak náročná, že při zapnutí HDR a jiných efektů nepomůže SLI v případě GeForce 6600 GT, která v 1024x768+8xAF+HDR dosáhne jen na 23,2 fps.
zdroj: FiringSquad

cappy

Nejnovější články