Poslední kapkou přilitou do ohně je test na stránkách Digit-Life, ve kterém se autoři pokusili zhodnotit úrovně a kvalitu bilineárního, trilineárního a anizotropního filtrování na grafických kartách RADEON X800 PRO a NVIDIA GeForce 6800 Ultra. Z jejich závěru vyplývá, že NVIDIA GeForce 6800 v těchto ohledech poskytuje lepší obraz, než konkurenční RADEON.
Je třeba zdůraznit, že se bavíme v mezích té nejlepší kvality. Tedy takové, která běžnému uživateli bohatě stačí. Přesto je zajímavým paradoxem, že ještě donedávna byla kvalita 3D obrazu výhradní doménou ATI a pouze ve výjimečných případech byla lepší NVIDIA. RADEONY 9500, 9700 a 9800 měly/mají daleko lepší možnosti v nastavení a obecně se dá také říci, že využívaly lepší metody ke zkvalitnění 3D scény. Naopak GeForce FX byla velice háklivá na ovladače a ne vždy byl jí produkovaný obraz ten "pravý ořechový". Lepší byl například za předpokladu, že se NVIDIA přímo (nebo nepřímo) podílela na vývoji hry, ve které se kvalita následně hodnotila, nicméně historie také přinesla do očí bijící výjimky, jakou bylo třeba Far Cry, kde NVIDIA dostala na frak.
Ať už v případě Far Cry u NVIDIE nebo posledního testu kvality obrazu v případě ATI, mají na výsledku svůj podíl viny především softwarové ovladače. Na nich závisí, jaká technika bude k vykreslení scény použita. Tím spíše, že někdy je prostě možné vyměnit kvalitu obrazu za nárůst výkonu (nebo potřebnou kompatibilitu) a programátoři se toho obvykle chytají jako tonoucí stébla.
9. 6. 2004 11:11 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |
Tolik diskutabilní věc, jako je kvalita 3D obrazu, se opět dostává na přetřes.
zdroj: Digit-Life