nVidia se asi bez optimalizací neobejde
zdroj: Archiv
Hardware

nVidia se asi bez optimalizací neobejde

19. 6. 2003 14:14 | autor: Redakce Games.cz |

Není tomu tak dávno, co nVidia svými podvody (pardon, vlastně optimalizacemi :) v ovladačích, které byly přímo určené pro benchmarkovací program 3D Mark 2003, rozpoutala vlnu vášní snad na všech světových HW serverech a stejně tak i mezi hráči.

K celé věci se dokonce vyjadřoval i John Carmack z id Software a mnoho dalších vývojářů stále vášnivě diskutuje, jak je to vlastně s tou optimalizací a které čipy využívají lepší postup při výpočtech scény.

Když jsem se nedávno probíral, musím říct že poměrně hutnou recenzí na GeForce FX 5800 Ultra a 5900 Ultra, která byla zveřejněná na 3DVelocity, všiml jsem si něčeho zvláštního. Recenze má normálně přístupných 14 stran a ještě jednu doplňkovou. Pak je tu ale ještě jedna. Skrytá, 16tá, na kterou neexistuje žádný odkaz a vede na ní jen přímo tento link. Těžko říct, proč tato stránka není volně přístupná. Možná proto, že byla udělána jaksi "napřed", ale to v tomto případě není podstatné. I když máme povinnost považovat jí za neoficiální, podstatné je, že jsou na ní zachyceny výkony v pixel shaderech 2.0 u karet GeForce FX 5800 Ultra a Radeon 9700 PRO - a to bez jakýchkoliv softwarových optimalizací plynoucích z ovladačů. Kód byl tedy spuštěn tak, aby ovladače nepoznaly, o jaký druh kódu se jedná a nemohly ho nějak zešvindlovat/zoptimalizovat. Výsledky jsou pro nVidii... frustrující. Namátkou Fixed Function, Gouraud Shading: FX 5800 Ultra = 34.46 fps; Radeon 9700 PRO = 210.37 fps

Ani ostatní výsledky nevypadají pro nVidii o moc lépe a tak to prostě je. Určitě by ale nebylo dobré dělat z tohoto testíku nějaké ukvapené závěry. Jen jsem chtěl ukázat, jak moc záleží u nVidie (a nejen u ní) na softwarové optimalizaci a na ovladačích. I tak ale nepochybuji o tom, že spousta hráčů teď hodně zbystřila, neboť i malé děcko ví, že grafická stránka budoucích AAA her bude na pixel shadery hodně spoléhat a tak nejde tak docela o úplnou prkotinu.

zdroj: 3DVelocity

cappy

Nejnovější články