Projekt byl v tajnosti 4 roky, ale v poslední době to nebyl jediný produkt, který NVIDIA uvedla. Za zmínku stojí hlavně čipové sady nForce 680i SLI, 650i SLI a 650i Ultra pro základní desky s procesory Intel. Označení "i" za číslem je určení platformy, "i" jako Intel, "a" je zase určeno pro AMD. Čipset nForce 680i SLI má podporu pro procesory Intel Core 2 Extreme, Core 2 Quad, Core 2 Duo, Celeron D, Pentium 4 a Pentium D. Dále 1333 MHz FSB a dvoukanálové paměti DDR2. Nové (nebo vylepšené) jsou technologie LinkBoost, FirstPacket, DualNet, MediaShield a kromě tradičních výhod podporuje nově i QuickSync, inovaci, která akceleruje výkon paměti, když je takt pamětí a FSB vzájemně synchronizován. Podle testů to vypadá, že je to jeden z nejrychlejších čipsetů pro Intel platformu. Záleží na druhu použití. Něco o výkonech nForce 680i SLI je například tady.
Krátce po uvedení 680i SLI, NVIDIA také oficiálně ohlásila, že má v úmyslu produkovat čipsety s integrovanými grafickými jádry pro Intel platformu. Vývoj už je prakticky ukončen a do obchodů se dostane na jaře příštího roku. Není to nikterak překvapivě, i když je to první nesmělý krok do graficko-integrovaně-teritoriálních vod Intelu. Když ale AMD koupilo ATI, mohl by se Intel velice snadno dostat pod tlak a tak asi nebude proti. Slovy Jen-Hsun Huanga, NVIDIA má v úmyslu dostat na trh celkem 9 derivátů GeForce 8800, 9 grafických DirectX 10 řešení (karet) s klony 8800 na palubě. I když budou určeny pro mainstream (8600), low-end (8300), notebooky a integrované řešení, pořád je to velké číslo. Na stejný úkol by stačilo cca 5 derivátů maximálně.
Tento rozmach ale není náhodný. NVIDIA si ho prostě může dovolit, protože její finanční výsledky přímo kopírují úspěchy posledních produktů. Obrat firmy v období od 31. července do 29. října dosáhl 820,6 milionů dolarů (nárůst o19,4 procenta). Když uvážíme, že původně garážová firma tří nadšenců měla poslední čtvrtletní zisk 106,5 milionů USD a nic nenasvědčuje tomu, že by se v nejbližší budoucnosti měla potýkat se nějakou odbytovou krizí, nezbývá než smeknout.
11. 11. 2006 16:16 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |
Vývoj G80 stál přes 400 milionů dolarů (8 miliard a 800 milionů Kč) a přes 1000 člověko/let.
zdroj: DailyTech