Potvrdily se dřívější spekulace týkající se technických parametrů a tak můžeme s jistotou prohlásit, že jde o rychlejší a lépe optimalizovanou GeForce 6. Čip má nyní 309 milionů tranzistorů (pozn. GeForce 6 má 222 mil.), superskalární architekturu, která obsahuje 24 renderovacích cest, 24 texturovacích jednotek a 8 jednotek na zpracování geometrie. Frekvence jsou rovněž známé, 430 MHz pro jádro, 1200 MHz (efektivně) pro paměti G-DDR3.
Jednotky na zpracování geometrie jsou v novém čipu kompletně předělány a NVIDIA uvádí, že příprava na zpracování složitých objektů by měla být o chloupek rychlejší. Jednotky Pixel Shaderů rovněž doznaly podstatné změny a nyní disponují až 2x větším výkonem v plovoucí desetinné čárce oproti předchozí generaci. Nový čip také podporuje nové metody vyhlazování, antialiasingu a anizotropního filtrování. K dispozici je i 64-bitové míchání a filtrování textur pro HDR efekty při nasvětlení scény. Podpora Shader Modelu 3.0 je u NVIDIE již tradicí a tudíž samozřejmostí.
První karty založené na G70 ponesou označení GeForce 7800 GTX. Ve většině případů se bude jednat o jednoslotové řešení, což je docela unikátní, vzhledem k množství tranzistorů v čipu. Každá sranda ale něco stojí. GeForce 7800 GTX je zhruba o 2 cm delší, než GeForce 6800 Ultra a navíc má ztrátové teplo cca 100 Wattů. Může se to zdát hodně, ale na T-Break k tomu trefně poznamenali, že "jednoslotové řešení v podobě GF 7800 GTX spotřebuje 100 Wattů, ale je stejně rychlé nebo rychlejší, než GF 6800 Ultra ve SLI, která spotřebuje 220 Wattů a zabere v počítači 4 sloty".
Aktuální recenze nové vlajkové lodi NVIDIE si můžete přečíst na severech:
Anandtech, Beyond 3D, Bjorn 3D, Guru 3D, [H]ard|OCP, Hardware Secrets, Hexus, Hot Hardware, nVNews, OverclockBench, PC Inpact, PC Perspective, Planet 3D Now, T-Break, The TechReport, Tom's Hardware, TweakTown.
22. 6. 2005 16:16 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |
Společnost NVIDIA dnes oficiálně uvedla na trh grafický čip vyvíjený pod kódovým označením G70 (NV50).