NVIDIA GeForce 6800 GS v recenzích
zdroj: tisková zpráva

NVIDIA GeForce 6800 GS v recenzích

9. 11. 2005 13:13 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Uplynulý den byl ve znamení recenzí nové grafické karty NVIDIA GeForce 6800 GS.

Možná by vás zajímalo, co si o ní myslí odborní autoři. Hned na úvod prozradím, že toho ke kritizování moc není. Přesto má GeForce 6800 některé slabiny, které je nutné v rámci maximální možné objektivity zmínit. Předně je to nepatrně hlučnější chladič vycházející z referenčního designu. Asi 50 decibelů. A jelikož se jedná o derivát GeForce 6800 Ultra, jsou uvnitř jádra 6800 GS některé výpočetní jednotky nefunkční (nebo vypnuté). Přestože má oficiálně 12 renderovacích cest, dokáže během jednoho taktu vykreslit "jenom" 8 pixelů. Je to způsobeno absencí poloviny výstupních ROP jednotek, kterých v čipu zůstalo 8 a kterými musí každý vypočítaný pixel projít než se zapíše do framebufferu. Spotřeba 70 W, doporučený PC zdroj 350 Wattů a 420 Wattů pokud je karta ve SLI konfiguraci. Teplota mezi 45 - 52 stupni Celsia v klidu a okolo 65 stupňů při zatížení.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

No a teď stručně ta pozitiva. Výkon, výkon a zase výkon. Přes některá teoretická omezení, která jsem popsal, podává GeForce 6800 GS velmi zajímavé výkony. Je to až k neuvěření, jak moc pomohlo zvednutí pracovních frekvencí a výměna pamětí za rychlejší. Jednoduše řečeno, celkově je 6800 GS lepší než RADEON X1600 XT. V některých případech je rozdíl naprosto propastný. Co asi čtenáře-znalce překvapí nejvíce, je fakt, že 6800 GS je rychlejší i v těch hrách, kde by být teoreticky rychlejší vůbec neměla (třeba ve F.E.A.R.) a kde by zbrusu nová architektura ATI měla zářit, neboť její jednotky pixel shaderů, a zejména pak vertex shaderů (v čipech založených na R520), jsou podstatně rychlejší, než u architektury GeForce 6. Navíc je tu skrytý potenciál, protože někteří recenzenti při pokusech o přetaktování dosáhly slušných výsledků, z 425 až na 500 MHz.

Dostupné recenze jsou na: Avault, AnandTech, Bit-Tech.net, Computerbase, DriverHeaven, Guru3D, [H]ard|OCP, HartWare, HotHardWare, Noticia3D, NV News a TechReport.
zdroj: [H]ard|OCP

cappy

Nejnovější články