zavřít

Nový VR headset Vive Cosmos konečně přináší sledování pohybu bez majáků

- Hardware autor: Jiří Svák Komentáře: 0

Osobně mám k VR na PC dvě výhrady netechnického rázu: překážející kabeláž, která spojuje headset s počítačem, a nutnost rozmístění a kalibrace polohovacích majáků. Zatímco první z výtek je od nástupu HTC Vive Pro už řešitelná pomocí bezdrátového adaptéru WiGig (ač velmi drahého), druhá výtka až doteď adresována nebyla.

Řešení přináší čerstvě uvedený HTC Vive Cosmos, který zavádí snímání prostoru a pohybu hráče pomocí senzorů integrovaných v náhlavní soupravě. Nutno říct, že tutéž funkcionalitu čekali vyznavači VR už od headsetu Valve Index, ale bohužel, dočkali se až nyní.

Samozřejmě, užít si VR bez kabelů a stanic je již možné třeba pomocí headsetu Oculus Quest, ten se ale nemůže chlubit takovým pohonem, jakým je výkonné herní PC, a z toho pak pramení kompromisy (nižší obnovovací frekvence displejů, menší nabídka obsahu atp.).

Pro sledování pohybu má HTC Vive Cosmos 6 kamer umístěných na přední straně přístroje v tandemu s G-senzorem a gyroskopem. Záběr senzorů výrobce popisuje jen jako „large camera-sensor range“, takže nic konkrétního.

Kamery HTC Vive Cosmos

Přední panel je modifikovatelný a v budoucnu půjde vyměnit za jiný typ, který umožní návrat k trackování pomocí pokojových stanic a původních ovladačů. HTC alternativní panel nazývá jako „External Tracking Mod“ a dostupný bude někdy v prvním kvartálu příštího roku.

K novému způsobu trackingu patří i nové ovladače. Ty teď vypadají podobně jako model od Oculu Quest. Obsahují 2 aplikační tlačítka, trigger, bumper, joystick, spínač úchopu a detektor tlaku. Svítící oblouk není na ovladači pro parádu, ale napomáhá sledování headsetem. Ovladače jsou trochu netradičně napájeny dvěma tužkovými bateriemi.

Ovladače HTC Vive Cosmos

Užitečná je i nová funkce vyklopení části náhlavní soupravy s displejem nahoru. Pokud budete chtít z jakéhokoliv důvodu VR opustit, nemusíte celý headset sundávat z hlavy, díky kloubu se přední část odklopí a je hotovo. Vzhledem k tomu, že i Cosmos má stejně jako Vive Pro integrovaná sluchátka, odpadne opakované „usazování“ soupravy na hlavě po každém vyskočení ze hry. Podle mě jedno z nejdůležitějších vylepšení, které zlepšuje ergonomii VR.

U nového headsetu samozřejmě nemůžu opomenout zvýšení jemnosti displeje. HTC Vive Cosmos nese dva panely s rozlišením 1440 × 1700 px, celkově tedy 2880 × 1700 px pro obě oči. Pro srovnání: HTC Vive Pro má rozlišení 2× 1440 × 1600 px, starší Vive pak 2× 1080 × 1200 px. Obnovovací frekvence zůstala stejná, tedy 90 Hz. Tady se HTC nemůže rovnat Valve Index, který slibuje až 144 Hz.

Kompletní parametry HTV Vive Cosmos najdete v tabulce níže. Nový headset by měl do prodeje přijít 3. října za cenu 699 USD.

HTC Vive Cosmos specifikace

Tagy: virtuální realita HTC VIVE

Zdroje: Anandtech.com,HTC Vive

Kupte na CZC.CZ

Poslední komentáře

celkem 0

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.