Nelekejte se, vše je v naprostém pořádku. Už při odhalení PlayStation 3, které proběhlo minulý měsíc, bylo dáno na vědomí, že CELL procesor v PlayStation 3 bude využívat jenom sedm ze svých osmi pracovních jader (Synergistic Processing Units, SPE). Nyní Kutaragi vysvětlil, že důvodem k tomuto kroku je výtěžnost výroby. Při rozměrech CELL čipu přibližně 200 mm2 (pro srovnání – jádro procesoru Prescott má přibližně 112 mm2) je velmi náročné vyrábět tyto čipy sériově bez jakýchkoliv defektů. Ovšem při nastavení standardu na úrovni sedmi funkčních jader je i CELL s jedním nefunkčním jádrem stále použitelný, celkový dopad na výkon PlayStation 3 je zanedbatelný a výtěžnost i náklady jsou uspokojující.
Původně plánovaných 4 GHz se nepodařilo dosáhnout kvůli nárokům na chlazení, zachování této frekvence by znamenalo mimojiné větší PlayStation 3. Přídavný harddisk bude nejspíš 80 GB velký, což je standardní velikost u 2.5 palcových disků. Kutaragi opětovně potvrdil, že na harddisku bude předinstalovaný operační systém, přičemž se nejvíce spekuluje o Linuxu.
22. 6. 2005 14:14 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |
V posledním vydání japonského magazínu Nikkei Electronics byl publikován rozhovor, ve kterém prezident Sony Computer Entertainment (SCE) Ken Kutaragi přidal k již známým informacím o PlayStation 3 pár dalších.
V první řadě jsme se dozvěděli, že většina těchto konzolí bude obsahovat "zmetkové" CELL procesory.
zdroj: GS