Nepočítejte s tím, že jsou PC hry mimo hru
zdroj: tisková zpráva

Nepočítejte s tím, že jsou PC hry mimo hru

13. 2. 2006 15:15 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Na setkání DICE 2006 (Design, Innovate, Communicate, Entertain) vyjádřil Peter Moore, viceprezident Microsoftu pro zábavu a zábavní zařízení (šéfoval mimo jiné i SEGA North America), zajímavé názory na téma Microsoft a jeho zostřená pozornost na PC jako herní platformu.

Napřed se sice věnoval Xboxu 360, s tím, že se přes Xbox Live začne nabízet ke stažení hudba. Ale pak už prezentoval Windows Vista jako opravdovou platformu pro hry. V rámci Windows Vista se totiž bude budovat cosi jako "herní ekosystém", s novými nástroji pro vývojáře, který jim dovolí dělat lepší hry a do operačního systému také přibudou nové vlastnosti, které v něm budou jenom kvůli hráčům a pro hráče.
Například ve "Start Menu" bude standardně položka "Games". Stejně jako je teď složka "Moje dokumenty" a "Moje obrázky" tak má být i složka "Games". Ve Vista také bude cosi jako "Games Explorer". Tedy Explorer, ale čistě jenom na hry, který bude ukazovat všechny hry nainstalované v počítači na jednom místě, a položky pro zobrazení základních informací o hře, jako je vydavatel, vývojář, hodnocení a webové adresy, které se k ní vztahují. Bohužel také přibudou věci, které se nebudou líbit dětem, protože rodiče budou schopni ve Windows Vista zakázat hraní některých her nebo nastavit, kolikrát si jí smí dítě denně zahrát a také, v jakou dobu (hodinu, aby třeba kvůli hraní nechodilo za školu).

Microsoft chce také výrazně zjednodušit proces instalace her, jehož komplikovanost v současné formě podle Moora odrazuje mnoho uživatelů. Cílem je, aby to bylo ve stylu "zastrč to tam a hraj", podobně, jako je to na konzolích. Moore také mluvil o DirectX 10 a jeho Direct3D rendereru a upozornil, že s tímto systémem bude možné vytvořit vysoce detailní 3D prostředí, bílé zpěněné vrcholky vln, jednotlivá stébla trávy a paprsky slunečního světla. Hezká grafika ale neznamená nic, když hra spadne každých 5 minut. I to má Microsoft na paměti a chce také propagovat stabilitu jako klíčovou vlastnost pro hraní na Windows Vista.

zdroj: Gamespot

cappy

Nejnovější články