V prvních momentech se zdálo, že jde o čip s 12-ti renderovacími cestami a s 6-ti jednotkami na zpracování geometrie (tzv. Vertex Units). Podle Alexeje Nikolajčuka, autora utility RivaTuner, však nejsou všechny čipy stejné a některé se mohou počtem vertexových jednotek lišit. Mohou mít 6, 5, ale i méně jednotek na zpracování geometrie.
Od toho se potom odvíjí snížený výkon čipu při zpracování 3D scény. V případě pěti VU tak jde konkrétně o 406 milionů vrcholů trojúhelníku, namísto 600 milionů, které je schopna s plnohodnotným počtem šesti VU zpracovat GeForce 6800 Ultra, a 525 milionů, které zvládne GeForce 6800 GT. NVIDIA (jakožto i ATI) mají u svých grafických čipů vyhrazeno právo vypnout nefunkční části a také tuto možnost hojně využívají. Proto nezáleží na tom, o kterého výrobce grafických karet se jedná, neboť dva čipy ze stejné série a se stejným označením mohou mít rozdílné parametry.
NVIDIA celou situaci komentovala a při té příležitosti uvedla, že se nejedná o nic nového a že nejde o žádné tajemství. Podle NVIDIE bylo od začátku uvedení GeForce 6800 (ne-Ultra) deklarováno, že jde o čip se sníženým počtem renderovacích cest a jednotek na zpracování geometrie, tj. 12 + 5, zatímco modely 6800 GT a 6800 Ultra mají specifikaci 16 + 6.
2. 9. 2004 10:10 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |
Technická specifikace grafického čipu GeForce 6800, který je přímo odvozen z jádra NV40, je nejasná.
zdroj: X-BitLabs