Náš hardware SM 3.0 splňuje, říká NVIDIA
zdroj: tisková zpráva

Náš hardware SM 3.0 splňuje, říká NVIDIA

26. 10. 2005 16:16 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

NVIDIA tvrdí, že její grafické karty bezezbytku splňují podmínky a specifikace Shader Modelu 3.0 (DirectX 9.0c).

A to tak, aby mohly projít certifikací WHQL, udílenou Microsoftem. NVIDIA se tedy ohrazuje proti výrokům ATI, které učinila na její adresu v prezentaci již dříve publikované na internetu. Jen připomenu, že ATI tam NVIDII obvinila z toho, že její SM 3.0 není nejlepší, i když ho má nejdéle a že implementace SM 3.0 na GeForce 6 a 7 "není schopná projít testy". Podle NVIDIE jsou ale technické specifikace na GeForce hardwaru v pořádku a plně vyhovují požadavkům.
NVIDIA říká, že Microsoft je přísný soudce v tom, jestli certifikaci WHQL udělí nebo ne. A "jiný hardware" také prošel WHQL certifikací, i když nemusí notně obsahovat všechny funkce pro plnou kompatibilitu se SM 3.0 (pozn. vyjádření "jiný hardware", znamená v jazyce NVIDIE "náhražka", tj. "Můžete mít NVIDII – nebo nějaký "jiný hardware"). Pokud jakýsi prodavač, maloobchodník, říká dále NVIDIA o své konkurenci, udělá chybu a neimplementuje požadovanou vlastnost (Vertex Texturing) do svého hardwaru, potom by zjevně i Microsoft měl udělat chybu, když takový hardware uznal jako hodný WHQL certifikace. Nebo by alespoň měl spustit povyk, že tento hardware něco nemá, že mu něco chybí. Ale neočekáváme, že by se testy změnily nebo že by se změnila interpretace specifikací DirectX.

Chyby v DCT WHQL testu samy o sobě nejsou indikátorem vad v hardwaru nebo v ovladačích a mohou být způsobeny mnoha příčinami, včetně chyb při testu, či refrastem (to je referenční rasterizer Microsoftu). Chyby v DCT WHQL ani nejsou známkou toho, že by na NVIDIA hardwaru něco nefungovalo nebo že by nějaká kombinace software+hardware a hry nefungovaly tak jak mají. Microsoft je jediným soudcem v této oblasti a proto by další otázky týkající se této problematiky měly směřovat přímo na něj.

cappy

Nejnovější články