Moderní hardware vs. Supreme Commander
zdroj: tisková zpráva

Moderní hardware vs. Supreme Commander

13. 2. 2007 22:22 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Plavčíci, připravte si záchranné kruhy.

Na dveře klepe další ultranáročná hra. Tentokrát ale nejde o střílečku, nýbrž o RTS Supreme Commander, která pochází od tvůrců Total Annihilation. Ti se v tomto případě vůbec netajili tím, že požadavky na hardware budou (a skutečně jsou) výjimečné. A tak do doporučené konfigurace rovnou šoupli 3,0 GHz Pentium nebo stejně výkonného Athlona od AMD (nebo cokoliv lepšího) a do "nezbytného minima" grafické karty s podporou geometry instancingu. To je funkce, která se týká renderování vícenásobných kopií toho samého objektu/síťového modelu do jedné scény (asi nejčastěji se používá pro tvorbu objektů, jako jsou stromy, tráva, domy nebo postavičky). V praxi to znamená grafickou kartu nejlépe s 256 MB video paměti a plnou podporou DirectX 9 s vertex shadery a pixel shadery verze 2.0. Největší vliv na rychlost běhu Supreme Commandera má však procesor.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Na LegionHardware provedli benchmarky z hraní ve třech základních nastaveních. Na nízké detaily to ještě jakžtakž jde, přes 30 fps se v poměrně tradičním rozlišeni 1024x768 dostane i taková GeForce 6600 GT. V 1280x1024 už ale spadne s výkonem na 26,8 fps a v 1600x1200 už je pod 20 fps (viz graf). Jakmile se přepne na střední detaily, nastanou problémy všem low-endovým kartám. Nad 30 fps se vyhoupne až RADEON X1950 Pro a to ještě jenom v rozlišení 1024x768. V 1280x1024 dosahuje pouze 24,1 fps. Při přepnutí na vysoké detaily se už ve všech rozlišeních (tedy 1024x768, 1280x1024, 1600x1200) nad 30 fps dostane jenom GeForce 8800 GTS 640 MB a GeForce 8800 GTX 768 MB.

Svůj počítač můžete otestovat přes spouštěcí parametr, např: "C:\Program Files\THQ\Gas Powered Games\Beta\Supreme Commander\bin\SupremeCommander.exe" /map perftest - více o Supreme Commander v nedávné recenzi bety nebo na domácí fanstránce.
zdroj: LegionHW

cappy

Nejnovější články