Pokud by to byla pravda, měla by nVidia v porovnání s konkurenční ATi technologicky vyspělejší čipy. Bohužel v původním článku se dále uvádí, že je tato podpora vypnuta v ovladačích kvůli nespecifikovaným hardwarovým problémům. I tak se vzhledem k této informaci jeví GF FX 5900 jako vhodnější čip pro budoucí hry - nebo alespoň jako lepší odrazový můstek pro budoucí čipy nVidie.
Ale když už jsme řekli "A", musíme také říci "B". V současné době je velmi těžké najít nějakou hru, která by podporovala nebo vyžadovala pixel shadery ve verzi 2.0, natož pak ve verzi 3.0. To znamená, že i kdyby tuto vlastnost nejvýkonnější čipy nVidie podporovaly, postrádaly by jakékoliv praktické využití a běžnému hráči by byly k ničemu. Jejich přítomnost v čipu by tak patrně ocenili jenom vývojáři - i když to je také sporná otázka, vzhledem ke zmínce o hardwarových problémech.
Pro vysvětlení - shadery jsou programy popisující, jakým způsobem se renderuje scéna. Pixel shadery jsou potom programy popisující zpracování jednotlivých bodů v obraze. Jsou programovatelné a umožňují například počítat osvětlení zvlášť pro každý pixel (pixel = jednotlivý bod obrazu).
Mimochodem, na PS3insideru citovali nejmenovaný zdroj, podle nějž jsou nedávné spekulace o použití grafického čipu od nVidie v budoucí konzoli Playstation 3 směšné a legrační, neboť Sony má svůj velký tým vlastních designérů a spoustu zkušeností v této oblasti. Jak dále uvedl, použití nVidia-technologie v architektuře PS3 by prostě nedávalo smysl jak technologicky tak i komerčně. Update 23:50 - podle GamesIndustry má PlayStation 3 umět spustit i staré hry pro PS1 a PS2 skrz emulační software.
2. 9. 2003 17:17 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |
Pánové ze serveru TheInquirer si opět pohovořili s jedním ze svých záhadných zdrojů a dozvěděli se informaci, podle níž má GeForce FX 5900 Ultra (údajně) podporovat pixel shadery ve verzi 3.0.
zdroj: TheInquirer