Kde váznou ovladače NVIDIA ForceWare 55?
zdroj: tisková zpráva

Kde váznou ovladače NVIDIA ForceWare 55?

19. 2. 2004 17:17 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Není žádným tajemstvím, že NVIDIA připravuje nové ovladače ForceWare ve verzi 55.

Ačkoliv původní plán počítal s tím, že budou volně ke stažení přímo z webu NVIDIE zhruba před týdnem, nedočkali jsme se jich ani v náhradním termínu včera. A to je jejich vývoj podle vousatých zákulisních informací dávno u konce. Kde tedy může být problém? Majitelé karet ATI se svých ovladačů dočkali v pravidelném termínu a přesně podle nového závazku ATI, tedy "každý měsíc nové ovladače". Od softwarových vývojářů NVIDIE jsme nové ovladače neviděli alespoň dva měsíce a na jejich webu jsou dostupné pouze ovladače verze 53.03 pro Windows XP/2000, které při vší úctě nepatří k těm nejpovedenějším. Existují u nich případy tzv. "kritického selhání", které se objeví při pokusu otevřít podnabídku Vlastnosti, která obahuje všechna podstatná nastavení karty, jako je úroveň antialiasingu nebo anizotropního filtrování.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Nové ovladače ForceWare tak dostali k dispozici (různě modifikované) jenom někteří výrobci grafických karet. Na internetu se také objevila uniknuvší verze 56.55, ze které jsou také následující obrázky. Na nich je také zachycena nová a musím říci, že velmi zajímavá funkce. Osobně se domnívám, že je to možnost vypnout podporu konkrétních pixel shaderů a přizpůsobit tak hru potřebám hardwaru nebo opačně. Je všeobecně známo, že některé efekty lze provést několika způsoby a pokud se natvrdo vypne ta nejméně výhodná metoda, odrazí se to kladně na výkonu. Ale nekamenujte mě prosím, jestliže se v budoucnosti ukáže, že šlo o něco zcela jiného.

Početný zástup různých vylepšení se má týkat i profilů nastavení. Ovladače si budou pamatovat konkrétní nastavení pro konkrétní hru, což ocení zejména hráči multiplayerových her. Ti si obvykle na singleplayer nastavují hru na vysoké detaily, ale na multiplayer mění nastavení, jak se dá, aby dosáhli co možná největšího výkonu a zamezili tak kolísání fps nebo zpožďování myši. Tedy věcí, které jsou při hraní akčních her smrtelné. Jen připomenu, že to samé lze docílit třeba nastavením veledůležité položky: "Nevykreslovat dopředu více snímků než:" a nastavit hodnotu = nula (0). Bohužel ne ve všech verzích ovladačů je tato volba přístupná a proto se doporučuje využít nějaký vhodný tweakovací nástroj.

Nepochopitelné zpoždění NVIDIE s novými ovladači dává prostor nejrůznějším spekulacím. Podle jedné z teorií je na vině chyba, která se prý negativně podepisuje na výkonu karet v novém demu hry Unreal Tournament 2004. Jenže vezmeme-li v úvahu, že UT2003 i UT2004 využívají podobný engine, není mi úplně jasné, kde by se taková chyba mohla vzít. Mezi další spekulace třeba patří nutnost narychlo přidat podporu pro nejnovější a nedávno uvedené GeForce PCX se sběrnicí PCI Express. Ale i v tomto případě je pravděpodobné, že se úplnou pravdu o důvodech zdržení nikdy nedozvíme.

Update 20.2. - nová verze ForceWare ovladačů by oficiálně měla vyjít začátkem března (thx GGMania). Její preview s herními benchmarky naleznete na HotHardware nebo NeoSeeker.

zdroj: Bjorn3d

cappy

Nejnovější články