Jsou to vlastně dvě grafické karty propojené pomocí interního SLI do jedné. Tedy dvě PCB dohromady, dva tištěné spoje, paralelně vedle sebe, přičemž každé PCB má svojí vlastní nesdílenou paměť a také svůj 3D čip GeForce 7. Jako u všech SLI řešení i tady jedna karta nevidí Frame Buffer té druhé. Velikost paměti je tedy 2 x 512 MB GDDR3 (a celkem 1 GB videopaměti). Pracovní frekvence se mohou u jednotlivých výrobců lehce lišit. Možná hlavně kvůli problematickému chlazení, které není právě nejtišší. Takty čipů a pamětí jsou konkrétně 500 MHz/1200 MHz (GeForce 7900 GTX má 650 MHz/1600 MHz, GeForce 7900 GT pak 450 MHz/1320 MHz).

V případě GX2 jde o 2 čistokrevné čipy G71, takže nejsou vypnuty žádné renderovací cesty, ani shader jednotky. Konfigurace je 24 pixel shaderů, 24 renderovacích cest a 24 texturovacích jednotek. Dále 8 jednotek na zpracování geometrie a 16 výstupních ROP jednotek. NVIDIA však u 7950 GX2 zatím nenabízí možnost Quad SLI. Ne že by pro tuto možnost nebyly karty uzpůsobeny, protože jedna z karet SLI konektor má. Ale chybí to hlavní. Ovladače. NVIDIA to odůvodňuje tím, že na jejich odladění potřebuje čas. Objevit by se měly snad na konci léta 2006. Jinak zaváděcí cena GX2 byla stanovena na 599 dolarů, takže žádná láce, to je asi 18 800,- Kč vč. DPH. Vyrábět je bude GIGABYTE, eVGA, XFX, MSI, ASUS, XFX a další.
Výkony jsou poměrně sympatické. Bylo by bláhové od SLI očekávat něco jiného, ale stejně. Eldorádo začíná hlavně ve vysokých rozlišeních a se zapnutým antialiasingem a anizotropním filtrováním. Třeba F.E.A.R. podle jednoho měření zvládne tato karta na maximální detaily v rozlišení 1600 x 1200 + 4xAA + 8xAF na 40 fps. Zatím co ATI RADEON X1900 XTX pak stejnou hru a stejné nastavení na 31 fps. Podobné výsledky jsou třeba tady. Ještě se sluší dodat, že cena GX2 je na stejné úrovni, jako u dvou GeForce 7900 GT - a výkon je vyšší.
Recenze naleznete na: Bit-Tech.net, GamePC, HardwareZone, TechReport, Tom's Hardware a TweakTown.