Jaká bude grafická karta v Xboxu?
zdroj: tisková zpráva

Jaká bude grafická karta v Xboxu?

23. 5. 2001 15:10 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Parametry herní konzole Xbox od Microsoftu se začínají konečně stabilizovat.

Kromě obecně známého hardwaru (PIII 733 MHz, 64 MB RAM, 10 GB HDD, DVD) bude mít konzole ještě další dva chipy - MCP (Media Communications Processor), který bude mít na starost zvuk, síť a periferie, a chip NV2A, což je vlastně grafická karta. Pokud vám označí NV2A připadá podobné s chipem NV20, který je základem GeForce 3, pak to není náhoda. Jde opravdu o chip od nVidie, který se mu velice podobá - je to vlastně taková GeForce 3 obohacená o jednu důležitou věcičku - o druhý vertex shader pipeline. K tomu se ještě vrátíme, ale napřed několik technických údajů - jádro běží na 250 MHz, 64 MB DDR pamětí pak na 200 MHz. Fillrate by se měl pohybovat kolem 1000 megapixelů a 2000 megatexelů, a to je méně, než původně udával Microsoft (oboje 4000). Na druhou stranu fillrate není u Xboxu tak důležitý, protože bude připojen na televizi, která má podstatně nižší rozlišení než monitor. Ze stejného důvodu nebude vadit i nižší přenos dat (6,4 GB/s) než je tomu u GeForce 3 (7,3 GB/s). Jak už jsem se zmínil, nejzajímavější na tom bude ale druhá vertex shader pipeline. Pomocí ní půjde programovat opravdové lahůdky včetně realtime stínování nebo nejmodernější grafické efekty. Vše by spolu pak mělo komunikovat přes speciální verzi DirectX 8 pod označením Xware. Tyto chipy by již od ledna měla vyrábět tchajwanská firma TSMC, čímž by se mělo zamezit eventuálnímu nedostatku chipů při začátku prodeje. Abych to všechno shrnul i pro laiky - grafický chip bude asi velkou chloubou Xboxu.

leon

Nejnovější články