Integrace technologie HDR do Half-Life 2
zdroj: tisková zpráva

Integrace technologie HDR do Half-Life 2

15. 2. 2005 9:09 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

HDR, neboli High Dynamic Range lighting (OpenEXR HDR), je revoluční způsob nasvětlení scény s využitím barev, které se nacházejí mimo rozsah běžného RGB modelu (více informací).

V současné době jste se s touto technologií mohli seznámit snad jedině v akční hře Far Cry (HDR vypnuto, zapnuto), kde kromě zmíněného realistického nasvětlení pomáhá k tomu, aby objekty, které mají být jasné, byly skutečně jasné a naopak ty, které mají být temné, byly skutečně temné (a přitom zůstaly kontrastní).

Obrázek zdroj: tisková zpráva Další hrou, která má tuto relativní novinku podporovat, je cenami ověnčený Half-Life 2 od Valve Software. Stejně jako ve Far Cry, i v HL2 bude HDR nutné dodatečně aktivovat pomocí zvláštního patche, neboť původní hra tuto technologii neobsahuje. Za tímto účelem má být také vydán nový level nazvaný "The Lost Coast" (artworky), který by měl možnosti HDR nejlépe demonstrovat. Majitelé výkonných DirectX 9 karet, jako je GeForce 6800 nebo RADEON X800, si tedy mohou mnout ruce a už někdy příští měsíc očekávat zbrusu nové herní zážitky.

Avšak tipuji, že pro instalaci asi bude nutné mít k dispozici internet a instalaci Steamu. Obě verze HDR, tak jak je implementovala ATI a NVIDIA, nejsou vzájemně kompatibilní a dá se předpokládat, že před samotným zahájením stahování Steam provede prověrku schopností vašeho hardwaru a bude zjišťovat, jestli je instalovaná grafická karta pro daný druh HDR vhodná. Mimochodem, už koncem tohoto týdne se má pro Half-Life 2 objevit nový multiplayerový level Steam Lab společně se dvěma dalšími zbraněmi (the StunStick & the Slam).

zdroj: IGN

cappy

Nejnovější články