HW aktuality - věnované Xbox 360
zdroj: tisková zpráva

HW aktuality - věnované Xbox 360

23. 11. 2006 13:13 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Chystá se přídavné zařízení XFPS 360 pro snadnější hraní stříleček na konzoli, na jejíž výrobě už Microsoft neprodělává.

Náklady na výrobu Xbox 360 v poslední době klesly o 40 procent. Microsoft tak (konečně) po jednom roce výroby začal z prodeje Xboxů profitovat. Původní výrobní cena byla asi 680 a potom 525 dolarů, takže ztráta na každém systému byla v průměru asi 124 dolarů. Teď stojí výroba 323 dolarů a tudíž hrubý profit (bez vedlejších nákladů) představuje nějakých 75 dolarů. Co s tím Microsoft udělá? A jak to využije? To je otázka. Příchod nového HDD s kapacitou větší jak 20 GB je nepravděpodobný, stejně tak změna základní desky s podporou pro HDMI. Takže v podstatě zbývá možnost, že Microsoft nechá jistou chvíli Xbox vydělávat, aby se tak říkajíc zahojil a potom ho třeba zlevní. Kdyby se Core systém dostal na 199,99 USD, byl by levnější než Nintendo Wii. To už by bylo hodně zajímavé...

Tým XTender vypustil na web fotky prototypového zařízení XCM XFPS 360. To je periferie, přes kterou se dá k Xbox 360 připojit USB a PS/2 klávesnice a USB nebo PS/2 myš. Dokonce umožňuje připojit Dual-Shock ovladač původně určený pro PS2. Zahrát si na Xboxu konečně pořádně střílečky nebo psát zprávy může být docela zábava. Fotky: první, druhá, třetí. Dokonce to vypadá, že už zahájili prodej, takže více k tématu na jejich domovské stránce.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Analytici z Merrill Lynch dali dohromady zprávu, která předpovídá, že: "Microsoft Xbox 360 bude vítězem v bitvě konzolí nové generace". Odvozují to z faktu, že Xbox má roční náskok, že je nejvíce rozšířen na největším video-herním trhu, který se nachází v Severní Americe. Je dostupný, daří se ho vyrábět v dostatečném množství, má vybudovanou infrastrukturu a je pro něj dostatek her. Společnost ve svém dlouhodobém výhledu zmiňuje, že do konce roku 2011 bude mít X360 podíl 39 procent, PS3 34 procent a Wii 27 procent tržního podílu. V Japonsku ale bude dominovat Sony, kde bude mít 57 procent, Nintendo Wii bude mít 39 procent a zbytek připadne na Xbox. V dodatku se zároveň říká, že Xbox 360 bude sice nejprodávanější, ale silná pozice konkurentů mu nedovolí vybudovat si dominantní postavení.
zdroj: X-bitLabs

cappy

Nejnovější články