zavřít

HW aktuality - NV45 s PCI-Express

- Hardware autor: Redakce Games.cz Komentáře: 0

- Pod kódovým označením NV45 se tentokrát NEbude skrývat nový a technologicky vyspělejší...

Pod kódovým označením NV45 se tentokrát NEbude skrývat nový a technologicky vyspělejší čip NVIDIE, ale překvapivě pouze NV40 aka GeForce 6800 Ultra, doplněná o rozhraní PCI-Express. Svojí kartu už představil například AOpen, takže se dá očekávat, že NV45 bude na trhu "cobydup". No a protože NV40 (NV45) je v podstatě AGP čip, a se sběrnicí PCI-Express komunikovat neumí, bude mu vypomáhat s přemostěním čip HSI (BR2). Karta tedy bude fungovat následujícím způsobem: Když grafický čip bude něco chtít, zamyslí se a poté pošle svůj požadavek zvláštnímu čipu HSI. Ten se opět na nějakou dobu zamyslí, přeloží požadavek do řeči PCI-Express a pošle ho dál. Přitom grafický čip a přemosťovací čip HSI spolu dokáží komunikovat přenosovou rychlostí 4.2 GB/s, ale sběrnice PCI-Expresss s čipem HSI už komunikuje rychlostí jenom 3 GB/s. A HSI s PCI-Express dokonce jenom 1 GB/s. Na druhou stranu nativní PCI-Express čipy ATI, které nemusí využívat přemostění, dokáží komunikovat s rychlostí ne menší než 3 GB/s a to za všech okolností. A výhody PCI-Express? Ano, je jich mnoho. Žádné ale nejsou vidět. Když si teď koupíte základní desku s PCI-Express a k tomu grafickou kartu s PCI-Express, neuvidíte v benchmarcích žádný rozdíl oproti vaší bývalé sběrnici AGP 8x a stejné grafické kartě s AGP 8x. Je to smutné, ale je to tak. Je to stejný případ, jako "rozdíly" mezi AGP 4x a AGP 8x. Také žádné nebyly.

Microsoft si nechal patentovat "Double-click". Dvojité poklepání myší, které je v jeho produktech obvykle nutné ke spuštění programů. A, světe div se, patent obdržel. Pokud by nyní někdo jiný ve svých programech chtěl použít dvojitý klik myší, bude muset platit tantiémy Microsoftu. Takže pokud děláte na nějakém programu nebo hře, na dvojklik zapomeňte nebo se potkáte s Microsoftem u soudu.

Na serveru TweakTown provedli test ovladačů ATI Catalyst pro grafické karty RADEON ve verzích 4.5 a 4.6. Srovnával se hlavně výkon a ověřovala se prohlášení ATI, podle nichž se měl výkon zvýšit ve všech hrách, kde jsou používány Pixel Shadery 2.0. A to řádově o několik málo procent. Výsledky jsou velice nejednoznačné. Je sice pravda, že se v některých případech výkon zvedl, v jiných ale naopak klesnul

cappy

Kupte na CZC.CZ

Poslední komentáře

celkem 0

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.