HW aktuality
zdroj: tisková zpráva

HW aktuality

17. 6. 2006 13:13 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

- Intel v blízké budoucnosti nehodlá integrovat řadič paměti do jádra procesoru (jako to má...

- Intel v blízké budoucnosti nehodlá integrovat řadič paměti do jádra procesoru (jako to má AMD). Jeho inženýři sice přiznávají, že takto umístěný řadič dokáže podstatně zkrátit dobu, za kterou doputují data z paměti do procesoru a pomáhá ke zlepšení výkonu, ale oni tento problém daleko raději budou řešit větší vyrovnávací pamětí cache. To z toho důvodu, že řadič v čipsetu jim dává svobodu přijmou jakýkoliv paměťový standard. Stačí předělat NorthBridge čipové sady a nemusí se předělávat celé jádro procesoru a navíc měnit patici (Socket). Jestli tedy někdy bude mít Intel design procesorů podobný tomu, jaký má AMD, rozhodně to nebude v nejbližších letech. Možná se snad objeví nástupce projektu Timna (starého cca 8 let), který počítal i s grafickým jádrem v procesoru, ale který by byl určen pro low-endové počítače.

- Jádro AMD K8L nebude mít L2 cache? Ani L3 cache? Ani žádnou super rychlou Z-RAM cache? To je otázka. Spekulace vyplývají z této fotky vnitřku jádra K8L a možných závěrů je spousta. Vidět jsou jenom 4 nové dekodéry instrukcí a 256-bitová cesta k L1 cache, ale není tam nic dalšího, co by připomínalo tradiční design procesoru.

- Ken Kutaragi zase básnil na téma Playstation 3. Dokonce připustil možnost, že PS3 bude systém "postavený na zakázku". Všechny komponenty totiž mají modulární charakter. Dají se smontovat, ale i rozmontovat, popřípadě vyměnit - prostě jako u normálního PC. Když si zákazník řekne, může mít PS3 v jaké bude chtít konfiguraci. Prostě nepotřebujeme PC, máme PS3.

- ATI vyvrací veškeré dohady. Jejich 0,08 mikronový proces jede podlé plánu. První takto vyrobené budou mainstreamové čipy RV570 (RADEON X1900 GTO), RV560 (RADEON X1700), a ještě low-endové RV516 a RV505. Na začátku příštího roku se pak chystá další přesun, tentokrát na 0,065 mikronu.

zdroj: X-bitLabs

cappy

Nejnovější články