Řekl, že je spokojen s tím, jakým směrem se ubírá vývoj v počítačovém hardwaru, speciálně pak grafické karty. Nové herní konzole prý budou velmi výkonné, ale že počítače, budou v dohledné době ještě výkonnější, protože jejich vývoj obvykle postupuje mnohem rychleji.
Jeho zájem, jako vývojáře, je momentálně soustředěn na Xbox 360 - a bude nejspíše i následujících 6 měsíců. Přesto, další jeho hra bude nejprve vydána na platformě PC. Jako důvod k přesunu na konzole uvedl "bolest hlavy" z problematických softwarových ovladačů na PC a také fakt, že na Xbox 360 může programovat přímo pro hardware a není jako vývojář držen v odstupu. Ocenil také Microsoftí vývojářské prostředí, které je prostě nejlepší ze všech, které jsou jinak určené pro konzole.
Nazval Playstation 3 něčím jako "otevřenou platformou" a srovnal jí s Amigou, která rovněž měla ve své době excelentní fixní grafický subsystém. Už méně spokojený byl s procesory založenými na IBM PowerPC, které jsou určené pro nové konzole. Odhadl jejich výkon na 50 procent současných x86 procesorů pro PC a byl velice skeptický i co se týká rychlého příchodu multi-threaded softwaru pro tyto procesory s více jádry. Podle něj půjde o zklamání.
I čipy akcelerující fyziku ve hrách prý budou mít ze začátku problémy. Ne snad s nedostatkem výkonu, ale s interakcí v reálném čase. Vzpomněl první 3D čipy v éře před 3Dfx, které měly problémy v synchronizaci vizuálního výstupu, kdy hra reagoval se zpožděním na pokyny hráče.
17. 8. 2005 14:14 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |
John Carmack z id Software na letošním QuakeConu hovořil o budoucnosti her, počítačů jako herních zařízení a nevynechal ani herní konzole nové generace.
zdroj: X-BitLabs