Hardwarové novinky
zdroj: tisková zpráva

Hardwarové novinky

12. 8. 2009 16:16 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

O Intelu s odemčeným násobičem, výkonu SLI na čipsetu P45 a Crysis v extrémním rozlišení.

Nejlevnější výběhové procesory AMD Athlon X2 proti konkurenčním Pentiím DualCore od Intelu sice nenabízejí takový výkon a možnosti přetaktování, ale méně zkušené ladiče mohou lákat cenově dostupné verze Black Edition s otevřeným násobičem a možností poměrně snadného přetaktování. To Intel dosud striktně odmítal a odemčený násobič měly jen procesory Extreme s cenou okolo dvaceti tisíc korun. To se konečně mění a Intel na trh uvádí Pentium DualCore E6500K, první levný procesor od Intelu s otevřeným násobičem. Za cenu okolo dvou tisíc dostanete poměrně slušný dvoujádrový čip s pracovní frekvencí 2,93 GHz a hlavně otevřeným násobičem. První výsledky navíc potvrzují možnosti snadného přetaktování. Je libo 4,6 GHz pouhým zvýšením násobiče?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

U Intelu ještě zůstaneme, podíváme se však na jejich čipsety, konkrétně multi GPU. Všechny čipsety Intelu totiž umí pouze CrossFire režim dvou Radeonů, jedinou výjimkou je highendový čipset X58 pro procesory Core i7, který podporuje i SLI z karet NVIDIA GeForce. Nižší verze čipsetů Intel SLI režim neumí, protože NVIDIA by tím de facto zastavila prodej svých nForce čipsetů. Že je však možné SLI snadno rozběhat i na ostatních Intel čipsetech ukázali před pár dny redaktoři investigativního magazínu ExPreview, konkrétně se jim to podařilo na desce Asus Maximus II Formula s čipsetem P45. Prý na tom navíc není nic těžkého a redaktoři slíbili, že za pár dní vypustí oficiální návod jak na to. Chtějí však svůj postup pro jistotu odzkoušet ještě na několika dalších deskách. Výsledky testů v 3D Marku a podrobné specifikace: první obrázek a druhý obrázek.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Nakonec tu máme něco pro milovníky dokonalých hran. Že se druhou generací Cry Enginu dají dělat divy, není žádná novinka. V oblibě jej mají mimo jiné i redaktoři německého magazínu PCGH, kteří se na Crysis rozhodli ukázat téměř dokonalé vyhlazování hran budoucnosti. Princip je velmi jednoduchý: v konzoli hry nastavili renderování obrazu v extrémním rozlišení 6400 × 4000 px (ano, opravdu čtete dobře), který pak následně přepočítávali zpět do běžného rozlišení. V rozlišení 1280 × 800 px tak dosáhli režimu 25× Oversampling (OSAA), což je nejnáročnější, avšak zároveň nejkvalitnější režim (vyhlazen je kompletně celý obraz včetně textur, zatímco klasický MSAA vyhlazuje jen hrany objektů). Jediným problémem celé procedury je její extrémní náročnost na výkon. Na dvou GeForce GTX 285 s 2 GB GDDR3 ve SLI jel Crysis v rozlišení 25,6 MPx jen okolo pěti snímků za sekundu.
zdroj: PCGHW

tomas_sulc

Nejnovější články