Half-Life 2 na nVidii bez antialiasingu?
zdroj: Archiv
Hardware

Half-Life 2 na nVidii bez antialiasingu?

22. 7. 2003 12:12 | autor: Redakce Games.cz |

Způsob, jakým je po grafické stránce vytvořen velmi očekávaný Half-Life 2, bude mít zřejmě za následek, že v této hře asi nebude možné zapnout antialiasing (vyhlazovaní hran v obraze) na grafických kartách s čipy DirectX 9.0.

V případě, že se antialiasing zapne, objeví se ve vykreslované scéně množství artefaktů. Jinými slovy řečeno, Half-Life 2 bude údajně s antialiasingem vypadat hůř než bez něj. Valve již pracuje na odstranění tohoto problému ve spolupráci s výrobci grafických čipů. Ale podle informace z X-BitLabs, které rovněž odkazují na fórum na stránkách HalfLife2.net, je to v případě nejnovějších čipů nVidia, zahrnující karty GeForce a GeForce FX, neřešitelný problém.

Má to být zapříčiněno druhem a způsobem implementace antialiasingu na těchto čipech, který je kombinací super-samplingu a také multi-samplingu (multi-sampling dříve využívaly například grafické stanice Silicon Graphics a poté čipy 3Dfx). Zatímco v případě čipů ATi, které však v jádru používají stejnou metodu vyhlazovájí, by celý problém měla vyřešit maličkost v podobě nových ovladačů.

zdroj: X-BitLabs

cappy

Nejnovější články