Už dlouho se hovoří o GeForce 8800 GTS 640 se 112 Stream Procesory (SP) v jádru. Pokud nás sledujete pravidelně, tak naposledy jsme se o ní zmínili v nedávné newse o nedostatku GeForce 8800 GT. Potěšitelná zpráva je, že karta už je ve výrobě a že existuje i první recenze. Nachází se na serveru HardwareCanucks a pokud máme výsledkům benchmarků věřit, tak v porovnání s GeForce 8800 GT dopadla nová GeForce 8800 GTS 640 (112) následovně. Potvrdilo se, že GeForce 8800 GT a GeForce 8800 GTS 640 (112) mají v mnoha hrách hodně podobné výkony. S jedním důležitým rozdílem. Jestli máte nějaký širokoúhlý monitor, třeba LCD 22" a máte k tomu v PC nějaký silnější procesor, pak byste asi měli popřemýšlet o nové GTS. Karta má totiž 320-bitovou sběrnici (namísto 256-bitové), větší paměť (640 MB vs. 512 a 256 MB) a to jí pomáhá dosahovat lepších výkonů ve vysokých rozlišeních a taky v těch případech, kdy je zapnuto anizotropní filtrování a antialiasing. Vezměte ale na vědomí, že testovaná karta byla o 30 procent dražší, než normální 8800 GT. Zde jsou výkony:

Jakmile se ve hře objeví hi-res textury, které jsou nekomprimované (= a tudíž zabírají hodně paměti) nebo je tam hodně detailů, je na tom GTS 112 dobře. V normálních a nižších rozlišeních je na tom zase lépe GF 8800 GT, protože má stejný počet SP (112), ale zároveň vyšší pracovní frekvenci pro jádro. Karta v testu měla frekvenci pro jádro 575 MHz a 1350 MHz pro Shadery, GT měla frekvenci 600 MHz a 1500 MHz pro Shadery. Další důležitá věc, na kterou si je potřeba dát pozor, je to, že každý výrobce si bude nastavovat frekvence podle sebe, protože NVIDIA u této karty pouze stanovila pomyslný strop frekvencí okolo 600 MHz, o další se postarají výrobci sami.
Neméně zajímavé je, jak hodlá NVIDIA prezentovat novou GTS 112 na veřejnosti. Máme totiž informace, že kolem této karty nebude žádný klasický "humbuk". Prostě nová verze GTS jakoby plynule nahradí tu starou. Navíc partneři NVIDIE, výrobci grafických karet, dostali příkaz, aby nové karty vůbec neoznačovali číslovkou 112, ale když už teda chtějí nějak označovat, aby použili nějakou zkratku. Třeba SSC, SC (Special Edition), OC Edition (přetaktovaná edice) a tak podobně. Třeba EVGA 8800 GTS 640 MB je pojmenovaná jako "SSC Edition", XFX 8800 GTS 640 MB je zase jako "Alpha Dog" a BFG 8800 GTS 640 MB pro změnu "Extreme Edition". Aby to bylo ještě zajímavější, třeba EVGA už předtím jednu SSC kartu vyráběla, ale neměla 112 SP, ale standardních 96 SP. Zkuste se v tom vyznat. Jedno je ale jisté, u GeForce 8800 GTS s 320 MB se nikdy 112 SP nemá objevit a GeForce 8800 GTS 640 (112) bude ve SLI bez problémů pracovat s 96 SP verzí.