Fyzikální engine Havok FX na NVIDIA čipech
zdroj: tisková zpráva

Fyzikální engine Havok FX na NVIDIA čipech

20. 3. 2006 23:23 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Společnost Havok zabývající se vývojem stejnojmenného fyzikálního enginu pro videohry ohlásila spoluprácí s NVIDIÍ.

Výsledkem tohoto partnerství má být Havok FX simulující fyzikální efekty pomocí grafických čipů. Poběží na NVIDIA 3D kartách šesté a sedmé řady (GeForce 6 a 7) s podporou Shader Model 3.0. Podle několika vývojářských studií jsou výkony takto počítané fyziky na NV GPU dobré, navíc je bude možné zvednout pomocí SLI. Doporučené minimum představuje GeForce 7600. Své interní nástroje hodlá v budoucnu nabídnout také ATI. Speciální čipy pro výpočet fyziky se také chystá vyrábět AGEIA. Nicméně její čipy PhysX počítají s odlišným API Novodex.
Havok FX se stále nachází ve stádiu vývoje. V současné době je to však jediný oficiálně ohlášený nástroj pro výpočet fyziky pomocí grafických čipů. Verze FX se zaměřuje hlavně na nejrůznější přírodní efekty. Tekoucí vody, tvorby trosek, kouře, větru, tj. efektů, které mají vliv na realističnost a uvěřitelnost herního prostředí. NVIDIA chce první demo této technologie představit veřejnosti na letošním GDC (Games Developer Conference).

cappy

Nejnovější články