DirectX 10 vs. DirectX 9 výkony po updatech
zdroj: tisková zpráva

DirectX 10 vs. DirectX 9 výkony po updatech

29. 9. 2007 19:19 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Z hlediska výkonů ještě není přechod na DirectX 10 to pravé ořechové, což dokazuje test opatchovaných her. + HOT-FIX PRO RADEONY

Již vydaných čistě DX10 titulů zatím moc není. Všehovšudy je tu Lost Planet, World in Conflict a BioShock. Další, jako Company of Heroes či Call of Juarez, dostaly podporu pro DX10 dodatečně. No každopádně od posledních benchmarků na téma DirectX 9 vs. 10 uběhla nějaká doba a mezitím se objevily nové ovladače od ATI a NVIDIE a také updaty do zmíněných her, které opravují/vylepšují nejrůznější věci. Je třeba vědět, že testování DX9 vs. DX10 je velice ošemetná záležitost, protože se vlastně proti sobě porovnávají dvě nestejné hry. To z toho důvodu, že přístup vývojářů k DX10 je značně rozdílný. Někteří ho využívají ke zvýšení výkonů, ale většina ho používá k vylepšení kvality obrazu pomocí pokročilejších efektů. Například se tak dá vylepšit Motion Blur, který je možné provádět v DX10 pomocí geometry shaderu. Rozdíly mezi DX9 a DX10, jak je změřil FiringSquad, tedy berte s rezervou.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Ilustrační graf z World in Conflict sem byl vybrán záměrně. Hra je dost náročná na procesor a i když byl v testu použit Intel Core 2 Extreme X6800, skoro na hru nestačil. Ovšem snad i díky tomu nejsou rozdíly mezi DX9 a DX10 tak dramatické (bez ohledu na to, jak to na první pohled může vypadat). Fakticky je to rozdíl pár fps a to se dá zkousnout. V dalších hrách už to tak slavné nebylo. Některé karty v DX10 zaznamenaly propad o více něž 10 fps oproti DX9 verzi.

Radeony, pro které byl včera vypuštěn mega-hotfix, zahrnující Enemy Territory: Quake Wars, Bioshock, Call of Juarez, World In Conflict, Team Fortress 2 a TimeShift, se pravidelně propadaly o více než 10 fps. A nebyly v tom samy. Monstrózní propady se nevyhnuly ani NVIDII. Třeba v Lost Planet to ještě jde, tam má GeForce 8800 GTX ve SLI propad o 10,4 fps, ale v Company of Heroes se dostala až na -122,3 fps, čímž trhla všechny rekordy. Aneb názorná ukázka, jak problematický přechod na DX10 ve skutečnosti může být.
zdroj: FiringSquad

cappy

Nejnovější články