DirectX 10 nebude zpětně kompatibilní
zdroj: tisková zpráva

DirectX 10 nebude zpětně kompatibilní

4. 12. 2005 10:10 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Začínají se potvrzovat některé dřívější spekulace o příštím API DirectX , hlavně ty, že nový DirectX se skutečně nebude jmenovat WGF 1.0 (Windows Graphics Foundation), ani DirectX Next, jak se dříve předpokládalo, ale že se bude jmenovat jednoduše DirectX 10.

O stejném názvu hovořil i Microsoft už někdy během září 2005. Další důležitou zprávou je, že DirectX 10 bude uveden současně s operačním systémem Windows Vista. I když Shader Model 4.0 se může objevit dříve. Z vyjádření Microsoftu vyplývá, že jsou u DX 10 kompletně přepsány .dll knihovny (dynamic link library), díky čemuž by měl běžet rychleji. To je příjemné.
Už méně příjemné je to, že kvůli těmto přepsaným knihovnám nebude DirectX 10 zpětně kompatibilní s DirectX 9, 8 či 7, ani s nějakou starší verzí. To bude mít dopad i na hry. Microsoft tvrdí, že zpětná kompatibilita "vlastně není potřeba" a že například hry naprogramované pod DirectX 9 bude možné spouštět přes nějaký druh zatím blíže nespecifikované softwarové emulace, přes nějakou softwarovou mezivrstvu. To se dá vykládat různě. Každopádně to může znamenat, že takové hry poběží (pokud poběží) na Windows Vista s DirectX 10 mnohem pomaleji než na Windows XP s DirectX 9. Protože jak je známo, v současné době není problém spustit třeba DirectX 8 hru bez jakéhokoliv negativního dopadu na výkon, i když máte v PC nainstalován operační systém s DirectX 9.0c. Může se ale také jednat o nějaký typicky marketingový trik, aby bylo možné propagovat “Vista-kompatibilní“ produkty.

zdroj: Softpedia

cappy

Nejnovější články