DirectX 10 bude evolucí, ne revolucí
zdroj: tisková zpráva

DirectX 10 bude evolucí, ne revolucí

30. 10. 2006 12:12 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

FiringSquad vyzpovídal Tima Sweeneyho z Epicu na téma DirectX 10.

Mimo jiné se ho zeptali, jestli je v DirectX 10 nějaká vlastnost, bez které by tu samou věc nedokázal udělat v DirectX 9. Z jeho odpovědi vyplývá, že v podstatě není. Realisticky, řekl Tim Sweeney, DirectX 10 nepřinesl zásadně nové schopnosti, ale přináší celou řadu nových vlastností, které umožní vývojářům optimalizovat hry více přímo, navíc s o dost lepšími vizuálními efekty a s lepšími počty vykreslených snímků za vteřinu. Když se podíváte zpětně, bylo tu opravdu jen málo bodů, kdy jsme dosáhli opravdu nových schopnosti. Nejviditelnější byl přechod z DirectX 6, 7 a 8, což byly v praxi fixed-function, 8-bit rendering API, na DirectX 9 s programovatelnými shadery a podporou pro aritmetiku s vysokou přesností. Všechny vývojové mezistupně byly vítány, ale šlo jenom o přírůstky. DirectX 10 přesně spadá do této kategorie. V této souvislosti zbývá jenom jeden zásadní krok v evoluci grafického hardwaru a to je eventuální spojení architektury procesoru a grafického čipu do uniformního hardwaru schopného podporovat obě efektivně. A když se to stane, následujících 20 let v oblasti výpočetní techniky bude jenom přidávat další a další výkon.

Přesně o tom DX 10 je. Microsoft úplně odstranil pipeline s fixními funkcemi, všechno je programovatelné a pro staré aplikace, které na nich závisí, budou muset vývojáři fixní funkce emulovat. Tim Sweeney si ale cení i další vlastnosti. Týká se podpory pro virtuální videopaměť, která dovoluje grafické kartě uložit si data do hlavní operační paměti, pokud jí video paměť nestačí. Jsou to zdánlivě nevýznamná vylepšení, ale pomohou přinést DirectX 10 grafiku do mainstreamu a pomohou zvednout detaily v budoucích hrách.

Zajímavá je i otázka FiringSquad, jestli díky novému modelu ovladače a celkovému zefektivnění, uvidíme v kombinaci s novým hardwarem nějaké zvýšení výkonu. Hovořilo se snad až o 6-ti násobném nárůstu. Sweeney odpověděl, že ještě nemají přesná data, ale prý to vypadá, že je tu potenciál zredukovat vliv procesoru o faktor 2-4, a to by se mohlo narozdíl od DirectX 9 her, který jsou často na procesoru závislé, objevit v podobě lepších fps. Zároveň ale dodal, že oni tuto rezervu využijí k renderování většího počtu objektů a zvýšení vizuální komplexnosti scény.

zdroj: FiringSquad

cappy

Nejnovější články