Další hry využijí akceleraci PhysX
zdroj: tisková zpráva

Další hry využijí akceleraci PhysX

8. 5. 2009 16:16 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Jak se fyzika projeví při létání v Dark Void, demolici prostředí Darkest of Days či Terminatorovi?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Na akceleraci fyziky NVIDIA PhysX (dříve AGEIA) panují dva názory. Jedna skupina NVIDII a pokročilým technologiím PhysX a APEX (vývojové prostředí k PhysX) fandí a druhá skupina ho odsuzuje, protože jej v současné době akcelerují jen grafické karty NVIDIA GeForce. Ať už jste členem jedné či druhé, nelze NVIDII upřít velkou snahu při prosazování těchto technologií do her, viz například Mirror's Edge PC, Cryostasis či Sacred 2. PhysX budou ve svých hrách nově používat také studia 8monkey Labs, GRIN nebo vydavatelé Capcom a SEGA. Rozšířily tak početné řady firem, které si toto řešení fyziky licencovaly v minulosti (THQ, 2K či EA Games). A ve kterých titulech se nově na pokročilou akceleraci PhysX můžeme těšit?

Obrázek zdroj: tisková zpráva Od Capcomu to bude na letošní podzim chystaná hra Dark Void. Jde o futuristickou střílečku z pohledu třetí osoby, kde má hlavní hrdina na zádech jetpack. Ve hře najdete téměř všude kouř a kouřové efekty (od výbuchů, jetpacku či vesmírných) a právě na jejich realistické zpracování se chce Capcom při implementaci PhysX technologie zaměřit - více o Dark Void v našich E3 dojmech.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Další hrou s pořádnou podporou PhysX bude Darkest of Days od 8monkey Labs. I toto je střílečka a zobrazuje střet civilizací, od starověku až po blízkou budoucnost. Hra se navíc odehrává v mnoha různých prostředích od zasněžených plání až po zákopy džungle. PhysX v Darkest of Days poslouží k dvěma věcem: jednak se vývojáři chtějí zaměřit na věrohodnou zničitelnost okolí (neměl by být problém rozstřílet dům raketometem a podobně) a jednak pokročilá fyzika pomůže v zpracování efektů jako je mlha, kouř, vítr, sníh či poletující popel na úpatí sopky - více o Darkest of Days v našem zpravodajství.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Poslední hrou, o které jsme se v nedávném ohlášení NVIDIE dozvěděli, je akce na motivy filmu Terminator Salvation odehrávající se ve zničeném Los Angeles roku 2016. Hru vyvinulo švédské studio GRIN (Ghost Recon/Bionic Commando) a vyjde pro všechny platformy již za pár týdnů. Zaujmete místo Johna Connora, vojáka bránícího svět proti silám Skynetu. I v Terminator Salvation se setkáte s podobným využitím PhysX jako v předchozích titulech. GRIN jeho zvolení zdůvodňuje snahou udělat co možná nejvíce interaktivní (zničitelné) prostředí a také snahou a realistické efekty zbraní - více o Terminator Salvation v našem zpravodajství a o přínosu PhysX v ostatních hrách v archivu.

zdroj: VE

tomas_sulc

Nejnovější články