zavřít

CrossFire i na obyčejných RADEONech?

- Hardware autor: Redakce Games.cz Komentáře: 0

Server [H]ard|OCP přinesl zajímavou zprávu z Computexu.

Jeho redaktoři prý na prezentaci DFI viděli v akci dvě "Slave" karty ATI pracující dohromady v režimu "CrossFire". Nebylo k tomu potřeba nic zásadního, pouze tuto funkce povolit v ovladačích. Ukazovali také výsledky z 3D Marku 2005, které byly o 80 procent lepší, než u samostatné karty. To znamená, že se karty úspěšně podělily o zátěž a na výpočtu scény spolupracovaly.
Věc má bohužel malý, ale podstatný háček. Karty jsou sice schopné spojit svojí výpočetní sílu, ale hráč z toho nijak neprofituje, protože vidí doslova každý druhý frame. Na [H]ard|OCP k tomu dále píší, že je vesměs jednoduché, spojit karty dohromady tak, aby si efektivně rozdělily práci, ale už je složitější spojit výsledek zase dohromady a poslat ho na monitor. Nehledě na to, že třeba v Doom III se žádná změna neprojevila.

Je otázka, jestli problém není třeba jenom v ovladačích, které ve verzi 5.6 budou vydané zhruba za týden. V nich by možná stačilo udělat nějaké menší softwarové změny a mohl by CrossFire používat každý, kdo má dvě grafické karty ATI RADEON pro PCI-Express. Tím spíše, že všechny čipy RADEON jsou schopné pracovat v mnoho násobných konfiguracích od verze 9700. Každopádně uvidíme do budoucna. V tuto chvíli je nad slunce jasnější, že CrossFire mód, bez CrossFire grafické karty, není možný.

zdroj: [H]ard|OCP

cappy

Kupte na CZC.CZ

Poslední komentáře

celkem 0

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.