Co přinese Microsoft DirectX 10?
zdroj: tisková zpráva

Co přinese Microsoft DirectX 10?

27. 5. 2006 23:23 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

DirectX 10 bude evolucí současného DirectX 9, se kterým jsme se doposud mohli setkávat ve Windows XP.

Nové API bude obsahovat některé vlastnosti, které po Microsoftu požadovali vývojáři. Ty jim mají ulehčit život a zároveň umožnit pokročilejší grafické efekty. Bohužel, DirectX 10 bude existovat jen ve verzi pro Windows Vista a také má klást nové požadavky na výrobce grafických karet, tedy hlavně na vývojáře 3D čipů, jakými jsou například ATI nebo NVIDIA, protože všechny nové vlastnosti budou muset mít oporu v hardwaru. DirectX 10 také boří dřívější tradici, protože nebude zpětně kompatibilní s DirectX 9. Ve Windows Vista to bude řešeno tak, že v nich bude samostatně oddělená verze DirectX 9 i DirectX 10, takže starší hry by na tomto operačním systému měly fungovat bezproblémově (tedy alespoň teoreticky).
Změna se týká i oddělení všech ovladačů, ať už pro zvukové nebo grafické karty, od jádra operačního systému. Mělo by se tak zamezit tomu, aby vlivem nějaké chyby v ovladačích vznikaly modré obrazovky smrti (BSOD). Další změny se týkají výkonu. Microsoft tvrdí, že hry pod DX10 budou rychlejší asi o 20 procent, protože se podařilo snížit režii na práci s bloky dat. Přibudou nové typy shaderů, budou to „shadery pro geometrii“. Ty budou mít schopnost vytvářet extra-trojúhelníky, pokud to bude vyžadováno. Tímto způsobem by se například mohl vytvářet Displacement Mapping, tedy způsob, jak u kompletně plochých textur vytvářet detaily a dojem plastičnosti. DX10 umožní morfování, tedy různým monstrům, objektům, dynamicky měnit svůj tvar. A samozřejmě přidána je i podpora pro fyzikální efekty prováděné přes grafické čipy.

zdroj: DH

cappy

Nejnovější články