Chabý výkon GeForce FX v Pixel Shaderech 2.0
zdroj: tisková zpráva

Chabý výkon GeForce FX v Pixel Shaderech 2.0

8. 9. 2003 17:17 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

V očekávání nových a ještě modernějších her si každý klade otázku, který hardware nakonec bude pro tyto hry nejvhodnější.

Za tímto účelem udělali na GamersDepotu specifický test grafických karet zaměřený pouze na výkon v Pixel Shaderech, konkrétně v Pixel Shaderech 1.1, 1.4 a 2.0. Ve hrách schopných využít vlastnosti DX 9.0 byly testovány grafické karty GeForce FX 5900 Ultra (256 MB) a Radeon 9800 PRO (128 MB). Dlužno podotknout, že výsledky benchmarků nejsou vůbec povzbudivé pro GeForce FX 5900 Ultra a v obou testech, jak v Tomb Raider: Angel of Darkness (s posledním patchem v49), tak v Halo (beta 1.5), byla tato karta překonána Radeonem 9800 PRO.

Obrázek zdroj: tisková zpráva

K výkonům GeForce FX v Pixel Shaderech se vyjádřil i Gabe Newell z Valve Software a potvrdil, že i v Half-Life 2 jsou výsledky GeForce FX 5900 Ultra podobné. Ke stejnému tématu se už předtím vyjádřil i John Carmack z id Software. Podle něj je v tomto ohledu GeForce FX 5900 Ultra opravdu pomalá, ale dodal, že pro tyto případy používá v DOOM 3 pro architekturu NV30 specifický druh programu, který kartě říká, zda má karta použít 12, 16 nebo 32 bitovou přesnost výpočtů. Podle toho lze usuzovat, že v DOOM 3 nebude mít tato zvláštnost GeForce FX tak velký dopad na výkon, jako tomu bude v jiných případech. Článek na stejné téma se nachází i na Beyond3D.

cappy

Nejnovější články