Podle jeho názoru nebude trvat ani deset let a odvětví bude schopné produkovat takové video hry u kterých nebude ani při bližším zkoumání poznat, jestli jde o virtuální realitu nebo hraný film. Čímž se míní, že hry budou vypadat opravdu realisticky, vypiplané do těch nejmenších detailů. Už teď je naprosto běžné, že se 3D počítačové technologie na vzniku filmů neodmyslitelně podílejí. Pomalu také začíná doba, kdy je hardware schopen tyto efekty zpracovávat v reálném čase.
Ovšem jakákoliv komplexní a na efekty bohatá 3D scéna vyžaduje obrovský výpočetní výkon. A s každou úrovní detailů výrazně roste i výpočetní náročnost. U současné generace 3D čipů je to krásně vidět. Namátkou můžeme vzpomenout F.E.A.R., ve kterém zapnutí "soft shadows" zredukuje počet fps o 20 - 50 procent. A našly by se i další příklady. Otázka zní, jak by měly vypadat 3D čipy schopné renderovat v reálném čase tak detailní scénu?
Bez nárůstu výpočetní kapacity to zjevně nepůjde. Současná NVIDIA GeForce 7800 GTX má jádro, které tvoří 302 milionů tranzistorů a při 0,11 mikr. tech. zabírá 334 mm čtverečních. Jen-Hsun Huang ale věří, že kolem roku 2008 bude možné produkovat grafické čipy obsahující jednu miliardu tranzistorů a v roce 2013 by měly GPU obsahovat okolo 5,4 miliardy tranzistorů (prapůvodní a ne příliš populární čip NV1 uvedený v roce 1993 měl "jenom" 1 milión tranzistorů). Huang k tomu dodal, že nárůst počtu tranzistorů v čipu nastane jenom tehdy, pokud se podaří vyvinout technologie, které dramaticky sníží spotřebu a navíc se objeví materiály, které by takové čipy dokázaly chladit.
6. 11. 2005 13:13 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |
Jen-Hsun Huang, spoluzakladatel NVIDIE a její dlouhodobý šéf (a zajímavé je, že v časech dobrých i zlých) na akci pořádané FSA přednesl několik tezí týkající se budoucnosti grafických čipů.
zdroj: FSA