Alespoň ne v Evropě. To ale neznamená, že by jakkoliv slevila ze svých ambicí stát se do roku 2007 jedním z předních producentů high-endových čipů. Jak toho chce dosáhnout? Doposud měl jejich nejvýkonnější čip Volari V8 celkem 4 renderovací cesty, což v porovnání s konkurencí od ATI a NVIDIE nebylo příliš mnoho. Další generace XGI čipů s kódovým označením XG45/XG46 jich ale má mít až 12. To znamená, že pokud XGI opětovně použije svoje "Duo" řešení, představující dva čipy na jedné kartě, poskytne hráčům sílu 24 renderovacích cest. Tedy větší výpočetní sílu, než RADEON X800 nebo GeForce 6800 Ultra. A to nezní vůbec špatně. Stejně jako to, že tento čip má podporovat pixel a vertex shadery ve verzi 3.0.
Při počtu dvanácti renderovacích cest by i jednočipové řešení mohlo, za předpokladu solidních pracovních frekvencí a odladěných ovladačů, dosahovat slušných výkonů. Tím spíš, že pro nové karty jsou plánovány velmi rychlé paměti typu GDDR3. Nicméně při nahlédnutí do roadmapy XGI a specifikací ze začátku tohoto roku to asi až tak slavné nebude. Karty s čipy XG45/XG46 totiž mají mít jenom levnější 128-bitovou paměťovou sběrnici a to je pro takový čip poněkud málo.
8. 6. 2004 9:09 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |
XGI se zatím se svými grafickými kartami Volari příliš neprosadila.
zdroj: VRZ