Benchmarky Unreal Tournament III dema
zdroj: tisková zpráva

Benchmarky Unreal Tournament III dema

13. 10. 2007 11:11 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Limitujícím faktorem tentokrát není hardware, nýbrž uzamčení enginu - rozdíly se ukazují až v ultra-vysokých rozlišeních.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Všechny současné top karty, jmenovitě Radeon HD 2900XT, GeForce 8800 GTX a GeForce 8800 GTS, jsou schopné provozovat včerejší Unreal Tournament III beta demo v maximálních detailech a v rozlišení 1600x1200+8xAF přes 60 fps. Na této úrovni, kolem 60 fps je hra uzamčena (tedy v tomto případě není limitujícím faktorem procesor, ale defaultní nastavení Unreal Enginu 3, což lze obejít přes úpravu BaseEngine.ini na bSmoothFrameRate=FALSE). Nejlépe si vede GF 8800 GTX, protože má nejlepší minimální fps, prostě s výkonem neklesá tolik ani v nejnáročnějších partiích hry. Ale ani další karty, HD 2900XT a 8800 GTS na tom samozřejmě nejsou nijak špatně. Odchylky jsou v řádech jednotek procent.

Jak se při benchmarkování postupně zvedalo rozlišení na 2048x1536, tak se zvyšovala zátěž na karty a rozdíly mezi jednotlivými kusy se začaly zvětšovat. GF 8800 GTX si udržela výkon kolem 60 fps, jako by se jí zvýšení rozlišení ani nedotklo a AMD/ATI HD 2900 XT nepatrně odskočil GF 8800 GTS, když si držel v průměru 50 fps. Vyjádřeno číselně, 8800 GTS 640 MB byla 12% za Radeonem HD 2900 XT.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Pokud máte třeba 30" monitor, tak si můžete dopřát rozlišení až 2560x1600 a i v takovém rozlišení, i se zapnutým 8xAF je schopna 8800 GTX dosahovat v průměru 50 fps. V mapě HeatRay je pak rozdíl mezi 8800 GTX a HD 2900XT celých 32% (37,9 fps) a i 8800 GTS 640 MB k hraní bohatě stačí, protože dosahuje v tomto rozlišení průměrně 34,1 fps.

Abychom se ale nevěnovali jenom high-endu, test magu PCper obsahuje i výsledky mainstreamových karet GF 8800 GTS 320 MB, GF 8600 GTS a HD 2600 XT. GeForce 8800 GTS 320 MB je schopna se v rozlišení 1600x1200+8xAF dostat přes 60 fps, ale to samé se nedá říct o zbylých dvou kartách, protože 8600 GTS, dosahuje průměrně 33,1 fps a Radeon HD 2600XT, dosahuje průměrně 30,9 fps.

Z toho je vidět, že ani tyto výsledky nejsou nijak závadné (když jsou průměrně nad 30 fps) a že Unreal Tournament III je dnes velmi dobře odladěná hra, kterou si spustí přijatelnou rychlostí i majitelé běžných mainstreamových počítačů. Nesmí ale počítat s tím, že si UT3 nastaví do rozlišení větším než je 1600x1200 bodů a že hra bude i na těchto kartách létat jako z praku. To se nestane. Fakticky v rozlišení 2048x1536 dosahuje GF 8600 GTS průměrně jenom 21,1 fps a HD 2600XT 20,3 fps.


UT3 demo video

Zároveň je třeba mít na paměti, že hra neobsahuje jenom mapy s uzavřeným prostředím, ale i mapy venkovní, které mohou být o něco náročnější. CrossFire i SLI fungují ve hře výborně, opravdu to vypadá, že s ní nemají nejmenší problém. Navíc nárůst výkonu dosahuje 70-90 procent u obou řešení. Nicméně na high-endových kartách trochu ztrácí zapojení karet do páru smysl, protože v této hře je zmíněný 60 fps limit a high-endové karty ho dosahují i bez zapojení do dvojice. Vyšší výkon hra úmyslně nedovoluje. Další benchmarky tohoto beta-dema přinesl společně se srovnávacími obrázky na různé detaily GameSpot.
zdroj: PCper

cappy

Nejnovější články