Minulý týden jsme se dočkali PC konverze hry Burnout Paradise (recenze, 9/10) a mnohé proto zajímalo, jaký budou potřebovat hardware, aby hru plynule rozběhali. Nároky nejsou vysoké, pro hraní postačí i pomalý dvoujádrový procesor Athlon X2 a dvě generace stará grafická karta na úrovni GeForce 8600 GT či Radeonu HD 2600 XT. Největší vliv na to má engine hry RenderWare. Ten je s námi již několik let (běželo na něm například GTA III, Vice City i San Andreas), a ačkoliv s ním Criterion Games dokázali opravdu skvělé věci (například implantaci SSAO, více níže), na hře je to zkrátka vidět a to jak po stránce vzhledu hry, tak v nárocích hry.

Pokud se podíváte na grafy, je vidět, že pro bezproblémové hraní hry na nejvyšší detaily v rozlišení 1680 × 1050 px při 4× AA a 16× AF bohatě stačí mainstreamové grafické karty jako ATI Radeon HD 4670 nebo GeForce 8600 GT, a to v dnešní době rozhodně není standardem.

Protože však hra v porovnání s tituly jako Crysis či Race Driver GRID nevypadá úplně nejlépe, rozhodl se autoři do hry implantovat jednu speciální technologii. Jde o Screen Space Ambient Occlution (SSAO) neboli o počítání reálného chování světla přes GPU (například tmavá místnost není všude stejně tmavá a podobně). Tato technologie byla například použita i v již zmiňovaném Crysis, ale jde o neuvěřitelný zabiják výkonu. Po jeho zapnutí si totiž Burnout zahrajete jen na výkonných grafických kartách jako je ATI Radeon HD 4870 či sérii NVIDIA GeForce GTX.

nastavení textur na vysokou úroveň (po najetí myší na nízkou)
Dalším zajímavým tématem je vliv nastavení grafiky hry na vzhled a plynulost. U toho je asi nejvíce vidět konzolovost celé série Burnout. Nastavení totiž není mnoho, a jak můžete vidět z obrázků (po najetí na obrázek s vysokými se objeví scéna s nízkým nastavením), tak rozdíl mezi nejvyšším a nejnižším nastavením hry není velký. Hra totiž dokáže vypnout stíny, u některých textur snížit rozlišení a v několika případech o něco snížit dohlednost. To je vše. Proto snížení detailů přidá jen několik fps, ale velký vliv na hru nemá.

nastavení efektů na vysokou úroveň (po najetí myší na nízkou)
Více o Burnout Paradise v PC recenzi a dřívějším zpravodajství.
Vyzkoušejte plnou verzi Burnout Paradise [5.2.2009 13:13 - jd]
25 screenshotů z PC verze Burnout Paradise [15.1.2009 17:17 - jd]
Srovnání detailů v Burnout Paradise PC [23.12.2008 15:15 - levis]