Benchmarky PC verze Burnout Paradise
zdroj: tisková zpráva

Benchmarky PC verze Burnout Paradise

12. 2. 2009 13:13 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Na grafice i na podávaných výkonech je vidět, že základy Renderware enginu pamatují GTA III.

Minulý týden jsme se dočkali PC konverze hry Burnout Paradise (recenze, 9/10) a mnohé proto zajímalo, jaký budou potřebovat hardware, aby hru plynule rozběhali. Nároky nejsou vysoké, pro hraní postačí i pomalý dvoujádrový procesor Athlon X2 a dvě generace stará grafická karta na úrovni GeForce 8600 GT či Radeonu HD 2600 XT. Největší vliv na to má engine hry RenderWare. Ten je s námi již několik let (běželo na něm například GTA III, Vice City i San Andreas), a ačkoliv s ním Criterion Games dokázali opravdu skvělé věci (například implantaci SSAO, více níže), na hře je to zkrátka vidět a to jak po stránce vzhledu hry, tak v nárocích hry.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Pokud se podíváte na grafy, je vidět, že pro bezproblémové hraní hry na nejvyšší detaily v rozlišení 1680 × 1050 px při 4× AA a 16× AF bohatě stačí mainstreamové grafické karty jako ATI Radeon HD 4670 nebo GeForce 8600 GT, a to v dnešní době rozhodně není standardem.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Protože však hra v porovnání s tituly jako Crysis či Race Driver GRID nevypadá úplně nejlépe, rozhodl se autoři do hry implantovat jednu speciální technologii. Jde o Screen Space Ambient Occlution (SSAO) neboli o počítání reálného chování světla přes GPU (například tmavá místnost není všude stejně tmavá a podobně). Tato technologie byla například použita i v již zmiňovaném Crysis, ale jde o neuvěřitelný zabiják výkonu. Po jeho zapnutí si totiž Burnout zahrajete jen na výkonných grafických kartách jako je ATI Radeon HD 4870 či sérii NVIDIA GeForce GTX.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva
nastavení textur na vysokou úroveň (po najetí myší na nízkou)

Dalším zajímavým tématem je vliv nastavení grafiky hry na vzhled a plynulost. U toho je asi nejvíce vidět konzolovost celé série Burnout. Nastavení totiž není mnoho, a jak můžete vidět z obrázků (po najetí na obrázek s vysokými se objeví scéna s nízkým nastavením), tak rozdíl mezi nejvyšším a nejnižším nastavením hry není velký. Hra totiž dokáže vypnout stíny, u některých textur snížit rozlišení a v několika případech o něco snížit dohlednost. To je vše. Proto snížení detailů přidá jen několik fps, ale velký vliv na hru nemá.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva
nastavení efektů na vysokou úroveň (po najetí myší na nízkou)

Více o Burnout Paradise v PC recenzi a dřívějším zpravodajství.

Vyzkoušejte plnou verzi Burnout Paradise  [5.2.2009 13:13 - jd]
25 screenshotů z PC verze Burnout Paradise  [15.1.2009 17:17 - jd]
Srovnání detailů v Burnout Paradise PC  [23.12.2008 15:15 - levis]
zdroj: PCHW

tomas_sulc
Smarty.cz

Nejnovější články